وزیر آموزش‌و‌پرورش در جمع مردم شهرکرد؛

اولویت به طرح‌های ‌نیمه‌تمام در راستای رفع مشکلات مردم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌و‌پرورش در جمع مردم شهرکرد از اولویت‎ های دولت مردمی در مورد اتمام طرح ‎های نیمه‌تمام و استفاده از ظرفیت ‎های استانی برای بهبود رفع مشکلات مردم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اولویت به طرح‌های ‌نیمه‌تمام در راستای رفع مشکلات مردم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در آیین گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: دوران ریاست جمهوری و نخست‌وزیری شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان الگویی برای دولت‌ مردمی تبدیل ‌شده و امروز دولت سیزدهم پس از سال‌ها درحالی‌ تکرار آن دوران است.

وی با اشاره به اینکه حضور وزرا در استان‌ها بر اساس تصمیم رئیس‌جمهور بوده است، گفت: برگزاری این آیین‌ها، مروری بر مسائلی است که در شهریور و تیرماه سال ۱۳۶۱ رخ داد و ۲ شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی به دست منافقان به شهادت رسیدند.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: منافقان با به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر که در منصب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بودند، به دنبال ایجاد تفرقه در کشور بودند و اگر حادثه هفت‌تیر و هشت شهریور در هر کشوری اتفاق می‌افتاد موجب سقوط آن کشور می‌شد، اما در کشور ما این اتفاق نیفتاد و دشمن نتوانست به‌نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه شهدا نهال انقلاب را با خون خود آبیاری کردند، گفت: امروز شاهد هستیم که نهال انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل‌شده و تمام معادلات جهانی را تغییر داده است.

نوری اظهار داشت: شهیدان باهنر و رجایی در دوران کوتاه فعالیت خود به الگویی برای دولت‌های مردمی تبدیل شدند.

عضو کابینه دولت ایران قوی گفت: امروز حکمرانی در کشورهای غربی مبتنی بر زیر سلطه قرار دادن سایر کشورها است، اما در نظام جمهوری اسلامی حمکرانی الگوی بومی دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه بابیان اینکه سند۲۰۳۰ یکی از اسناد حکومت سلطه است، گفت: الگوی تعلیم و تربیت در کشور اسلامی مبتنی بر دین است.

وی با اشاره به رشد علم، پرتاپ ماهواره خیام و کسب قله‌های علمی و جهانی توسط دانش‌آموزان المپیادی، گفت: در سال‌های گذشته تنها هفت مدال طلا توسط دانش‌آموزان در المپیادهای جهانی دانش‌آموزی کسب شد، درحالی‌که امسال۲۰مدال طلای جهانی کسب شد که یکی از مدال‌های طلا، متعلق به رشته زیست‌شناسی از استان چهارمحال و بختیاری بود.

نوری به یاد و خاطره معلمان شهید اشاره کرد و گفت‌: شهید حسن تهرانی مقدم از معلمان و شخصیت‌های برجسته علمی بود که کشور را در قله‌های موشکی قرارداد. در سلول‌های بنیادین نیز معلمی به نام زنده‌یاد سعیدکاظمی آشتیانی ما را در اوج قله‌ها قرارداد و در ردیف سه جهان قرار گرفتیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار داشت: شهدای هسته‌ای و جوانان ایران کشور ما را با استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در قله جهانی قراردادند.

نوری به رفع مشکلات نخبگان ازجمله اشتغال، ثبت اختراع، بورسیه، استخدام، ارائه تسهیلات و امکانات اشاره کرد و گفت: معلمان در نظام تعلیم و تربیت به‌عنوان خط مقدم مبارزه با جهل و بی‌سوادی قرار دارند و باید مشکلات آنان برطرف شود لذا اجرایی شدن سریع رتبه‌بندی فرهنگیان دارای اهمیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به مردمی سازی به‌عنوان یکی از راهبردهای نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در نظام اسلامی، حکومت بر پایه مردم تشکیل ‌شده است و مردم درهمه عرصه‌ها نقش بی‌بدیل دارند.

نوری گفت: مردم در تمام ارکان حکومت اسلامی نقش‌آفرین هستند و درزمان جنگ نیز مردم به مدیریت جنگ تحمیلی پرداختند و از جامعه دانش‌آموزی ۳۶ هزار شهید تقدیم نظام شد که بالاترین آمار شهدای اقشار را دارند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: با حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک وطن به دشمن داده نشد و این نشان می دهد که مردم در تمام بخش‌ها و عرصه‌ها نقش مؤثری دارند و همواره به‌نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده و هستند.

وی با اشاره به این‌که برای تسهیل کسب‌وکار و از بین بردن موانع در دولت سیزدهم ۱۵ مصوبه تصویب ‌شده، گفت: ایران هم‌اکنون با تمام کشورها در ارتباط است و در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز میزان سرمایه‌گذاری دریک سال گذشته برابر با ۹ سال گذشته است.

نوری افزود: هم‌اکنون کشور در حال تبدیل‌شدن به یک کارگاه فعال است که طرح‎های نیمه‌تمام در اولویت قراردادند و ظرفیت های استانی به اجرای این طرح‌ها و رفع مشکلات توجه می‌شود.

وی گفت: در سفرهای استانی هیئت دولت به ۳۱ استان کشور بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش تصویب ‌شده است.

وزیر آموزش‌و‌پرورش به اجرایی شدن طرح‌های نیمه‌تمام و همچنین اجرای طرح مسکن ملی در سطح کشور به‌عنوان یک گام در جهت ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال در مناطق دور افتاده نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام ‌شده است.

نوری اظهار داشت: با اجرایی شدن و عملیاتی شدن طرح‌های نیمه‌تمام زمینه اشتغال سه هزار شغل ایجاد می‌شود و این امر درزمینه کاهش بیکاری در سطح کشور اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر توسعه عدالت در جامعه گفت: مسئولان دولت در تمامی استان‌ها حضور میدانی دارند و برای رفع مشکلات و رفع محرومیت در کشور تلاش می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: مردم همیشه در تمامی عرصه‌ها به‌خصوص مسائل اقتصادی دولت را یاری کردند به‌واسطه این اقدام ایثارگرانِ از همه مردم تشکر می‌کنیم و به مردم این امید داده می‌شود دولت زمینه را برای ایجاد ثبات نسبی و رفاه و آسایش مردم فراهم خواهد کرد.

به گفته یوسف نوری، هم‌اکنون در دولت سیزدهم درحوزه بهداشت و درمان و واکسیناسیون و همچنین بیمه پایه برای گروه‌های کم‌درآمد و برقراری بیمه خاص برای خانواده‌ای که زوجین نابارور دارند اقدمت خوبی انجام‌ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار