وزیر آموزش و پرورش در همایش «مداحان تعلیم و تربیت»:

«مدیریت هیاتی» معنای متعالی دارد و باید ترویج شود

ویژگی‌های اصیل مدیریت هیاتی ناشناخته مانده است/ پیاده‌نظام‌ لیبرال دموکراسی غرب، اصطلاح مدیریت هیاتی با معنای نامناسب را با این هدف ایجاد کرده‌اند که ما بچه‌های‌مان را به هیات‌ها نفرستیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش مدیریت هیاتی را دارای معنای متعالی و بر مبنای خدمتگزاری دانست و از جریانات و افرادی که به این نوع مدیریت خرده می‌گیرند و کنایه می‌زنند، به شدت انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
«مدیریت هیاتی» معنای متعالی دارد و باید ترویج شود

به گزارش پانا، یوسف نوری در همایش «مداحان تعلیم و تربیت» در حرم مطهر امام خمینی(ره) که با حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان، فرهنگیان مداح و مدیران هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز در جمع دانش‌آموزان عزیز، معلمان گرامی و استادان گرانقدری هستم که افتخار مداحی برای حضرت امام حسین(ع) را دارند و از این حضور، استفاده فراوان بردیم.

وی با اشاره به اینکه برخی جریانات از سال‌های گذشته تا امروز می‌خواهند ما را تحت سلطه مکاتب غیراسلامی و غیردینی قرار دهند، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مادران‌مان ما را به هیات‌های عزاداری بردند و امام حسینی تربیت کردند؛ همچنین خداوند را شکر می‌گوییم که امام حسین(ع) را داریم و انقلاب اسلامی ما نیز حاصل نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) است؛ برای ما باعث افتخار است که امام راحل و مقام معظم رهبری برای امام حسین(ع) می‌گریند.

نوری افزود: ما هرچه داریم از سیدالشهدا(ع) داریم و همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، هر چه داریم از محرم و صفر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام تربیتی ما نیز باید در همین مسیر باشد چراکه مسیر صحیح، همین است و غیر از این مسیری نداریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشتی نجات ما تداوم پایبندی به ارزش‌های متعالی نهضت عاشورا است، گفت: امنیت، صحت، سلامت، پایداری و همه تعاریف و اصول و ارزش‌های خوب در سایه امام حسین(ع) و با حضور در خیمه آن حضرت حاصل می‌شود.

نوری با اشاره به اهمیت هیات‌های عزاداری ادامه داد: من به عنوان یک معلم و با نگاه تربیتی می‌گویم که اگر ما می‌خواهیم ساحت‌های مختلف تربیت را محقق کنیم باید به هیات‌ها توجه داشته باشیم. چون هیات‌های عزاداری بهترین مرکز و محور برای تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان است و شامل ساحت‌های مختلف از جمله اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و هنری و زیبایی‌شناختی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد ایجاد شبکه ارتباطی بین بچه‌های هیاتی است؛ به نظر من ابعاد متعالی و ویژگی‌های اصیل مدیریت هیاتی ناشناخته مانده است.

وی با انتقاد از جریاناتی که طی سالیان گذشته، مدیریت هیاتی را تضعیف می‌کنند و با ادبیات نامناسب به آن خرده می‌گیرند، اظهار کرد: متاسفانه این جریانات هدفمند و مخرب، اصطلاح مدیریت هیاتی را برای امور بی‌برنامه و ضعیف به کار می‌گیرند.

نوری گفت: این اصطلاح را برخی افراد و جریان‌ها با این هدف ایجاد کرده‌اند که ما بچه‌های‌مان را به هیات‌های عزاداری نفرستیم؛ اینها پیاده‌نظام‌ لیبرال دموکراسی غرب هستند و ما باید حواسمان جمع باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتفاقات مثبت و رویکردهای تربیتی که در هیات‌های مذهبی و عزاداری جریان دارد، افزود: امروز در همین همایش شاهد هستیم که نوجوانان و کودکان مداح، دست استادان خود را می‌بوسند و به آنها احترام می‌گذارند؛ این فرهنگ زیبای استاد و شاگردی برای ما بسیار ارزشمند است و ما باید همین را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وجوه خوب هیات‌های و مدیریت هیاتی «خدمتگزاری» است؛ سال‌ها قبل وقتی امام راحل فرمودند که بهتر است به من خدمتگزار بگویید تا رهبر؛ دنیا به زعم خود دنبال الگویی به عنوان مدیریت خدمتگزار رفت؛ این در حالی است که همین الگو به معنای واقعی و اصیل در هیات‌های عزاداری و مذهبی ما جریان دارد.

نوری گفت: البته آن چیزی که دنیا به دنبال آن رفت، به نقطه‌ای متصل نیست اما در فرهنگ متعالی ما به خداوند متصل است؛ آن جهت‌ها به شخص و فرد می‌رسد اما این جهت‌ها به خدا وصل می‌شود؛ بنابراین ما باید مدیریت هیاتی را با همه شاخص‌ها و ویژگی‌های خوب آن ترویج کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار