صالحی: هیچ‌ مسئولی نمی‌تواند در دولت مردمی خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند

دریافت ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۴۶ درخواست، نامه و مکاتبه در دور اول سفرهای استانی/ مدیران میانی برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی تلاش کنند/ تعامل این دولت حتی با مخالفان خود نیز بی‌سابقه است

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هیچ‌ مسئولی نمی‌تواند در دولت مردمی خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند، گفت براساس معیارهایی که رییس‌جمهور تعیین کردند باید با مردم صادقانه صحبت کرد، اگر مشکلات و موانعی هم هست باید شفاف و صادقانه با مردم در میان گذاشت. 

کد مطلب: ۱۳۰۴۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: هیچ‌ مسئولی نمی‌تواند در دولت مردمی خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه به‌مناسبت پایان دور اول سفرهای استانی رئیس‌جمهور، گفت: رضایت مردمی و نگاه مردم برای دولت سیزدهم مهم است. رییس‌جمهور از ابتدای کار خود با مردم و در میان مردم بوده است. ولایت‌مداری و مردم‌داری تفاوت مهم این دولت با دولت‌های سابق است. دولت با نگاه شناخت و حل مسأله ورود کرده است و در سفرهای استانی سعی کرده است این را ثابت کند. تازه هواپیمای رئیس‌جمهور از روسیه به زمین نشسته، به کرمان می‌رود تا با مردم باشد. اینکه از دور و پشت میز بنشینیم و پیگیر مشکلات مردم باشیم این در دولت سیزدهم خط قرمز است.

وی ادامه داد: تعامل این دولت حتی با مخالفان خود نیز بی‌سابقه است. بداخلاقی، بگومگوهایی سیاسی و حاشیه‌سازی‌ها سودی برای مردم ندارد و این دولت فقط به فکر خدمت به مردم است.

صالحی تصریح کرد: مدیران جهادی این دولت کم نیستند، دولت لشکریان خدمت را زیاد دارد. در دولت انقلابی برای اولین بار وزرا و معاونان رییس‌جمهور حضور پیدا می‌کنند در نماز جمعه و در بین مردم، این اتفاق در هیچ دولت و کشوری سابقه نداشته است. همچنین ۳۰ مسجد جامع تهران این هفته میزبان ۳۰ مسئول دولت خواهند بود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری افزود: مردم انتظار دارند که مدیران لایق سر کار باشند و به همین خاطر رییس‌جمهور بارها تاکید کردند مدیری که نگاه مردمی و تحولی نداشته باشد نباید سر کار باشد‌ و جایشان را به مدیران لایق بدهند.

صالحی گفت: هیچ‌ مسئولی نمی‌تواند در دولت مردمی خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند. براساس معیارهایی که رییس‌جمهور تعیین کردند باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، اگر مشکلات و موانعی هم هست باید شفاف و صادقانه با مردم در میان گذاشت.

وی خبر داد: در یک سال گذشته ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۴۶ درخواست، نامه و مکاتبه دریافت کرده‌ایم. در طول این مدت برای اولین بار بیش از ۲۱۸ هزار ملاقات چهره به چهره مسیولین با مردم را داشتیم. بیشترین درخواست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مردم مربوط به مساعدت‌های مالی بوده است.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره سازوکار دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و میزان ارتقای سرمایه‌های اجتماعی در دور اول، اظهار داشت: در دولت سیزدهم در ۳۱ سفر استانی، در طول هر ۹ روز یک سفر انجام شده است و اعتمادسازی دوباره مردم را در جایگاه خاصی قرار داده است و نکته حائز اهمیت ما در سفرهای استانی حل مسأله بوده است. ما در سفرها از نگاه شعاری به سفرهای استانی دوری کردیم. جمعه و پنجشنبه را انتخاب کرده‌ایم که باعث مختل کردن امور مردم هم نشود. سفرها از صبح زود آغاز می‌شود با حضور در میدان مردم. مردم، رییس‌جمهور را از نزدیک می‌بینند و تمام وزرا به استان‌ها می‌روند و این سبب اعتمادسازی مردم شده است. ما سعی کرده‌ایم برای تمام اتفاقات سفرهای استانی شناسنامه داشته باشیم و رسمیت داده شوند. اکنون همه نامه‌ها در استان‌ها با نظارت مرکز پاسخ داده می‌شوند. مردم مطمئن باشند تمام درخواست‌ها قابل پیگیری است. مشکلات اکنون آبی در همدان برمی‌گردد به ۱۳ سال پیش که تاکنون رسیدگی نشده است تاکنون این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. اما دولت مردمی در سفرها به‌دنبال تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی با اشاره به دور دوم سفرهای استانی دولت، گفت: در سفرهای دور دوم سعی در رفع ایرادات سفرهای دور اول خواهیم داشت و جلسه آسیب‌شناسی دور اول برگزار شده است. به میزان ۱۶ برابر، درخواست و مطالبات مردم در این دولت اتفاق افتاده است و این به معنای رضایت‌مندی و اعتماد مردم است. نشاط و امید در میان مردم ایجاد شده است و این نشاط و امید مردم را فقط عملکرد مدیران و استانداران بیمه می‌کند و باید شبانه‌روزی مدیران میانی مانند مدیران ارشد تلاش کنند تا اعتمادسازی حفظ شود و ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: نسبت درخواست‌هایی که در دیدارهای شخص رییس‌جمهور و با تاکید وی بر پاسخگویی سریع‌تر تکلیف شده، تعداد آن قابل مقایسه با گذشته نیست و دسترسی آسان مردم باعث افزایش تعداد نامه‌ها شد. ما در هر سفر استانی میانگین بین ۵۰۰ تا ‌‌هزار نامه به شخص رییس‌جمهور می‌دهند.

کرمان در صدر بیشترین نامه دریافتی

حجت السلام در پاسخ به سوالی درباره اینکه بیشترین نامه دریافتی به کدام استان متعلق است اظهار داشت: بر اساس آمار در سطح کشور از نظر ارتباطات مردمی کرمان در صدر بیشترین دیدارهای چهره به چهره داشتیم و بیش از ۲۶ هزار و۸۰۰ ملاقات در این استان ثبت شد.

وی استان کرمانشاه را با ۱۲۳ هزار و ۱۵۹ نامه به عنوان دومین استان که بیشتر نامه در آن ثبت شد نام برد و گفت‌: استان‌های لرستان همدان و قم در فهرست دیگر استان‌ها که بیشترین نامه را داشتند قرار دارند.

به ۸۹ درصد نامه‌های مردم پاسخ داده شد

وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۱۸۰ مورد در سطح کلان استانی داشتیم که به دستگاه‌های مختلف ارجاع داده شد و وزارت‌خانه‌ها این نامه‌ها را با تشکیل کارگروه‌های رفع مسایل پیگیری کردند. از این تعداد ‌هزار و ۳۰۹ مورد هم به عنوان صدای مردم در کارگروه‌های مختلف پیگیر و در خود مرکز و در حین سفر هم ۲۴۳ مورد تعیین تکلیف شده است.

رئیس مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری در ادامه افزود: در مجموع به ۸۹ درصد از موارد پاسخ داده شد و ۱۱ موردی که باقیمانده از چرخه پیگیری به چرخه استعلامات یا کارشناسی رفت و در خواستی که واصل می‌شود به عنوان نمونه شماره تماس در نامه نوشته نشده یا آدرس یا اطلاعات فردی شخص قید نشده است‌ و بر این اساس برخی درخواست ها باعث شرمندگی می شود که نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی افزود: نگاه ما در مرکز این است به هر درخواستی که به مرکز واصل می‌شود موظف به پاسخ آن‌ها هستیم.

رئیس مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری این را هم گفت که البته برخی از درخواست‌های مردمی موضوعاتی هستند که جنبه رسیدگی از سوی دستگاه‌های دولتی را ندارد و مربوط به دستگاه‌های قضائی است. با توجه به تفاهم و رابطه بسیار خوبی که با دستگاه قضائی داریم و ارتباط نزدیکی میان سران قوا وجود دارد، این ارتباط بین لایه‌های مدیریت میانی نیز وجود دارد و این موضوعات به صورت ویژه توسط قوا پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار