حس خوب معلّمی

تهران(پانا) - دانشجوی دبیری دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت آن را دارد که دنیا و آخرت کسی را که هدفمند وارد آن می‌شود تأمین کند؛ گفت تنها اشخاصی این مسیر را انتخاب کنند که مطمئن هستند شور و شوق معلمی دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حس خوب معلّمی

علی جان‌نثاری، دانشجوی دبیری دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «معمولا افراد به دلیل اهمیت انتخاب رشته دانشگاه در یک برزخ و دوراهی قرار می گیرند که بین دو یاچند رشته کدام یک را انتخاب کنند.»

وی در خصوص تجربه خود از شرکت در کنکور می گوید: «بعد از آمدن نتایج اوّلیّه کنکور مطمئن شدم که دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه‌ام را می توانم انتخاب کنم. در این بخش از ماجرا بود که بین انتخاب دانشگاه فرهنگیان وسایر دانشگاه ها دچار شک شدم. در چنین مواقعی نیز اطرافیان هر کدام مطابق سلیقه خود مشورت هایی می‌دادند که متفاوت و گاه متضاد بودند. در این مواقع حساس، من توصیه می کنم که مثل رهبر ارکستر عمل کنید. به فشارها و افکار منفی بی‌توجه باشید. از نظر من دانشگاه فرهنگیان ظرفیت آن را دارد که دنیا و آخرت کسی را که هدفمند وارد آن می شود تأمین کند.»

وی افزود: «من از روزی که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردم حتی یک لحظه هم نبوده است که از انتخابم پشیمان شده باشم و هر ثانیه نسبت به ثانیه قبل از این تصمیم مطمئن‌تر شدم، چرا که تصمیمم هوشمندانه و براساس علایق و استعدادم بود. نکته مهمی که بیان آن را خالی از لطف نمی‌دانم این است که دانش آموزانی که این دانشگاه را انتخاب می کنند حتما باید بر اساس علاقه به پیشه معلمی و فضای تعلیم وتربیت باشد.»

علی جان نثاری گفت: «یک معلم متعهد و متخصص می تواند مرجع تقلید توانمند، وزیر، پزشک، مهندس و مدیران آینده کشور را تربیت کند.»

وی در ادامه با بیان یک خاطره گفت: «به خاطره ای از آیت الله العظمی مکارم شیرازی اشاره کنم که می فرمودند علت آشنایی و ورود ایشان به حوزه علمیّه، دبیر شیمی ایشان بوده است. قطع به یقین اجر و مزد مجاهدت های علمی این مرجع تقلید بزرگوار برای این معلم دلسوز نیز خواهد بود. این دبیر از همان فرصت طلایی که در اختیار همه معلمین است به خوبی استفاده کرده است. مطلب دیگر اینکه مقام معظم رهبری در طول این سال ها تاکیدات فراوانی بر دانشگاه فرهنگیان داشته اند. ایشان دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش خوانده اند و به تعبیری بزرگترین حامی این دانشگاه در برابر بی مهری‌های دولت‌ها و برخی از مسؤلین در طی این سالها بوده اند.»

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای نیز به جایگاه معلم دارد تا جایی که بیان می کنند نفس معلم، نفس طیّب است و هر فضایی که معلمین در آن فضا حضور داشته باشند انسان اطمینان دارد که رحمت و برکات الهی در آن فضا خواهد بود، این نوع نگاه نشان دهنده یک جایگاه مقدس و معنوی برای معلمین است که پیوند دین و دانش را برای شخصیت معلم تصور می کند.»

علی جان‌نثاری در پایان اظهار کرد: «قرار نیست همه دانش‌آموزان به دانشگاه فرهنگیان وارد شوند و معلم شوند، جامعه و کشور ما نیاز به مهندس، پزشک، روحانی، کشاورز، مکانیک خودرو و...دارد، تنها اشخاصی این مسیر را انتخاب کنند که مطمئن هستند شور و شوق معلمی دارند و می توانند با این شوق تندباد بی‌مهری‌ها را تحمل کنند.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار