۱۹‌ طرح در هفته دولت امسال در شهرستان گلوگاه به بهره‌برداری می‌رسد

گلوگاه (پانا) - فرماندار شهرستان گلوگاه گفت در هفته دولت امسال ۱۹ طرح در بخش‌های عمرانی، خدماتی، رفاهی و کشاورزی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۹‌ طرح در هفته دولت امسال در شهرستان گلوگاه به بهره‌برداری می‌رسد

مهدی داودی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آبرسانی به روستاها، افتتاح ساختمان بیمه سلامت، آسفالت راه های دسترسی روستاها، بهسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی و افتتاح چندین طرح اقتصادی و بوم گردی از جمله این برنامه هاست.»

داودی عنوان کرد: در حوزه رونق کسب و کار، در مجموع ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات در دستگاه های کمیته امداد، بهزیستی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد به متقاضیان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی و اقتصاد این منطقه تدابیری از سوی ما اتخاذ شده که در صورت تحقق، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و شهرستان جهش می یابد.

مهدی داودی عنوان کرد: یکی از صنایع موفق این منطقه، مجمتع طیور مستقر در شهرک صنعتی است که نیاز این منطقه به گوشت مرغ را تأمین کرده است.

وی گفت: با یکی از سرمایه گذاران برای استقرار مجتمع دام سنگین توافقاتی صورت گرفته و وی اعلام آمادگی کرده است که علوفه مورد نیاز خود را از کشاورزان گلوگاهی تأمین کند.

فرماندار شهرستان گلوگاه گفت:«با توجه به نیاز بالای برنج به آب و تنش آبی در شهرستان، تغییر الگوی کشت برای ما امری ضروری است؛ البته در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد و‌ منافع کشاورزان تأمین شود.

داودی افزود: با تغییر الگوی کشت به طور مثال با کاشت علوفه مورد نیاز واحد دامی مذکور، هم در مصرف آب صرفه جویی شده و هم منافع مادی و معنوی کشاورزان تأمین می شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای بانوان منطقه و اهمیت امنیت غذایی، استقرار گلخانه‌های هیدروپونیک با آبیاری تحت فشار و بهره‌وری بالا سبب می شود هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم نیروی کار بانوان مدیریت شود.

در ابتدای این نشست نیز فرماندار شهرستان گلوگاه با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: شکست حصر اقتصادی با ایجاد امید در جامعه صورت می گیرد که رسانه ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

داودی بیان کرد: یکی از کارکردهای مهم رسانه در ایام کرونا بود؛ رسانه ها مبلغ فرهنگ مشارکت اجتماعی در آن روزها بودند، آنان مردم را برای نیت‌های خیرخواهانه به وجد آوردند.

وی گفت: امروز رسانه ها در انتشار اخبار با هم رقابت می کنند، رسانه ملی ما در این زمینه ضعف هایی دارد؛ به طور مثال خبری که در جامعه موجی را ایجاد می کند پس از تجزیه و تحلیل فراوان در رسانه پخش می شود در حالی که بسیاری از رسانه ها در بدو امر به آن می پردازند و مخاطبان زیادی را جذب خود می کنند.

در پایان این نشست از جمعی از خبرنگاران از جمله سرپرست خبرگزاری پانا شهرستان گلوگاه و ماهان عسکری دانش آموز خبرنگار پانا شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

خبرنگار: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار