استاندار زنجان:

یک شرکت ایرانی 4300 تُن مقوای جلد کتب درسی را تامین می‌کند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد شرکت راشا‌کاسپین ایرانیان واقع در زنجان برنده مناقصه تامین مقوای جلد کتب درسی شده است و در حالیکه این مقوا در سال‌های گذشته از خارج وارد کشور می‌شد، امسال راشاکاسپین 4 هزار و 300 تُن مقوای جلد کتب درسی را تامین خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
یک شرکت ایرانی 4300 تُن مقوای جلد کتب درسی را تامین می‌کند

محسن افشارچی، شامگاه سه‌شنبه پس از آیین مبادله تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل پیش‌آمده در تعدیل کارگران شرکت روغن نباتی جهان اظهار کرد: چند هفته است که پیگیر این مشکل هستیم و از حق خود در این کارخانه نمی‌گذریم.

وی با بیان اینکه این یک مشکل ملی است که از طریق معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری در حال جمع‌آوری مدارک مربوطه است.

افشارچی با اشاره به مذاکراتی که با استانداران همدان و قزوین داشته است، افزود: حجم اقتصادی که در آن استان‌ها زمین‌گیر شده از استان زنجان بیشتر است. برای مثال؛ شرکت تولی‌پرس را در نظر بگیرید که امروز پودر «دریا» به راحتی پیدا نمی‌شود، در حالی که دریا یک بِرَند معروف بود.

استاندار زنجان با اشاره به اتفاق مشابه روغن نباتی جهان در سایر استان‌ها که چند شرکت توسط یک فرد خریداری شده است، گفت: متاسفانه این اتفاق افتاده و چند شرکت را خریداری کرده‌اند اما تلاش ما این است که به‌نحوی مشکل پیش‌آمده را حل کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل مربوط به چند سال گذشته است، ورود محکمی نسبت به پیگیری و حل آن خواهیم داشت.

راشا کاسپین زنجان مقوای مورد نیاز کتب درسی را به‌طور کامل تامین می‌کند

استاندار زنجان درباره تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش با مجتمع راشا‌کاسپین گفت: این تفاهنامه، اتفاق مبارکی است که افتاده چرا که تاکنون مقوای جلد تمام کتاب‌های درسی از خارج می‌آمد و در داخل کشور نمی‌توانستند تامین کنند.

وی با بیان اینکه مقوای جلد کتاب‌های درسی حدود 4300 تُن است، اظهار کرد: مناقصه‌ای که امسال برگزار شده، بین‌المللی بوده و تولیدکنندگان خارجی هم می‌توانستند شرکت کنند که خوشبختانه یک شرکت ایرانی و زنجانی برنده مناقصه شده است.

افشارچی با بیان اینکه راشا کاسپین، مقوای مورد نیاز کتاب‌های درسی را به‌طور کامل تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: خرسندیم که یک واحد صنعتی در داخل استان زنجان می‌تواند این کار را انجام دهد.

افشارچی افزود: نحوه فعالیت راشا کاسپین نیز در راستای رعایت مسائل زیست‌محیطی است به‌گونه‌ای که ضایعات کاغذ را جذب و تبدیل به کالای مصرفی می‌کند که یک کار بازیافتی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه حجم قرارداد هم عدد قابل توجهی است، ابراز کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث رونق شرکت راشا کاسپین و اتمام طرح توسعه شود ضمن اینکه راشا کاسپین، یک کار مهم دیگر هم در شهرک صنعتی شهید شهریاری در دست اقدام دارند که آن هم طی سال‌های آینده افتتاح می‌شود.

بهنام آقاجانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار