امیرعبداللهیان با رئیس‌ دولت انتقالی مالی دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه لحظاتی پیش در پایتخت مالی، با رئیس‌ دولت انتقالی این کشور دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان با رئیس‌ دولت انتقالی مالی دیدار کرد

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که در صدر هیات بلند پایه سیاسی - اقتصادی جهت دیدار با مقامات جمهوری مالی و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های جامع، در حال دیدار از باماکو است، روز سه شنبه با ژنرال «آسیمی گویتا» (Assimi Goita) رئیس دولت انتقالی مالی دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت آمیز اولین کمیسیون مشترک همکاری های جامع دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های اقتصادی، دفاعی و علمی - فناوری با کشور مالی را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاشهای دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، با مرور مبارزات جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم منطقه ای در عراق و سوریه، شکست داعش را نتیجه تلاشهای مستمر ایران با همکاری دولتهای مرکزی سوریه و عراق دانست.

آسیمی گویتا رییس دولت انتقالی مالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر خارجه کشورمان به جهت برگزاری موفق کمیسیون مشترک همکاری های جامع، خواستار تسریع و توسعه همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی تاکید کرد که جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی منطقه ای و بین المللی، نتیجه ایستادگی مردم و رهبری ایران در برابر تحریم های ظالمانه بوده و مردم مالی نیز با الگو برداری از موفقیت های ملت ایران، به مبارزات خود در برابر زیاده خواهی های خارجی ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار