معاون سوادآموزی قم خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه معاونت سوادآموزی و مرکز بهداشت شهرستان قم

قم (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از امضای تفاهمنامه همکاری بین این معاونت و مرکز بهداشت شهرستان قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه معاونت سوادآموزی و مرکز بهداشت شهرستان قم

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در آئین امضای تفاهمنامه این معاونت و مرکز بهداشت شهرستان قم اظهار کرد: ارائه آموزش سواد سلامت و بهداشت مخاطبان در کنار آموزش های سواد آموزی، تاثیر بسزایی در نگهداشت سوادآموزان دارد.

وی افزود: همراه با آموزش های دوره های سواد آموزی ،انتقال و تحکیم سواد، توجه به ارتقای سطح سواد سلامت و بهداشتی سوادآموزان در آموزش و نگهداشت آنان در کلاس ها تاثیر کاربردی خواهد داشت.

قاسمی نیا با اشاره به اهم اقدامات مشترک در تفاهم نامه گفت: اجرای برنامه های آموزش و ارتقاء سلامت برای افراد فاقد سواد یا کم سواد 10- 60ساله منطقه های تحت پوشش مراکز 28 گانه خدمات جامع سلامت شهری در سطح شهرستان، انجام همکاری های آموزشی و فرهنگی در زمینه های مرتبط با اهداف و برنامه های دو جانبه و اتخاذ تمهیدات مناسب در راستای بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های موجود در معاونت سوادآموزی ادراه کل آموزش و پرورش استان در عرصه های سواد پیشگیری،اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و کاهش بیماری های جسمی ،روانی و اجتماعی بخشی از مفاد تفاهمنامه را تشکیل می دهد.

وی افزود: برقراری پیوند بین معاونت سوادآموزی و کلیه پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت در جهت ارتقاء سلامت جمعیت تحت پوشش، توزیع محتواهای آموزشی و بهداشتی بین آموزش دهندگان ،سوادآموزان وخانواده ها، -معرفی آموزش دهندگان به عنوان سفیر سلامت و شرکت آنان در دوره های آموزشی، حضور آموزش دهندگان و کارشناسان سواد آموزی در مراکز و پایگاه هادر راستای تبیین و تشویق و ثبت نام مراجعین بی سواد و کم سواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی، برگزاری دوره های آموزش سفیران سلامت با حضور آموزش دهندگان از طرف مرکز بهداشت و تهیه و تولید و بروز رسانی محتواهای آموزشی از دیگر موارد مندرج در تفاهمنامه مذکور است.

یادآور می شود: طی جلسه ای که با حضور محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و بهاره زارع، رییس مرکز بهداشت شهرستان در محل دفترمدیریت مرکز بهداشت شهرستان قم برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا رسید.

دانش آموزخبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار