معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نگاه وزارت آموزش و پرورش به نهضت سوادآموزی، بازگشت به روحیه جهادی است

قم(پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت هنوز راه بسیاری برای تعمیق سوادآموزی در جامعه باقی مانده و لازم است برای تحقق اهداف سازمان، اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاه وزارت آموزش و پرورش به نهضت سوادآموزی، بازگشت به روحیه جهادی است

علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امروز در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان که با دو موضوع پروژه مهر و نهضت سوادآموزی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مهر یک پروژه ساختاری و از مباحث مهمی است که باید پیگیری و به درستی اجرا شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه روال چنین شده که رفع بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های موجود، به تنهایی بر عهده آموزش و پرورش است در حالی که بر اساس سند تحول و آموزه‌های اندیشه انقلابی، تعلیم و تربیت وابسته به یک نهاد نبوده و امری فرانهادی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مسائل تعلیم و تربیت باید همه نهادها نقش داشته باشند اما سیاست‌گذاری با آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: ما باید هم در وزارت و هم در ادارت کل این مطالبه را از رئیس جمهور و وزیر محترم داشته باشیم که همه امکانات کشور در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.

عبدی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان‌هایی داریم که به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند در حالی که برخی هنرستان‌های ما با وجود امکانات، خالی هستند.

وی ادامه داد: تعهد ما در مورد هنرستان‌ها طبق برنامه ششم، 50 درصد است اما در حال حاضر در کل کشور به 36 درصد رسیده‌ایم و موضوع فنی و حرفه ای زیر سوال قرار دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف حضرت امام خمینی(ره) از تشکیل نهادهایی همچون نهضت سوادآموزی و نهادهای انقلابی و بسیج، اظهار کرد: هدف حضرت امام(ره) رسیدن به جامعه مهدوی و طلیعه ظهور بود و برای همین، نهادسازی کرد.

وی با بیان اینکه خود انقلاب، یک واقعه مهم تاریخی است و باید به دست صاحب اصلی‌اش برسد، افزود: گام اول انقلاب طی شده و گام دوم در این دولت، طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب، رسیدن به عصر ظهور است.

عبدی تاکید کرد: نگاه حضرت امام(ره) به تشکیل نهضت سوادآموزی، نگاه متعالی تمدنی است و صرفا خواندن و نوشتن نیست.

وی با اشاره به فحوای پیام امام در تشکیل نهضت سواد آموزی ادامه داد: در نهضت، همه باید خواندن و نوشتن یاد بگیرند، هر کسی مسائل خودش را بفهمد و اینکه همه باید به استقلال فرهنگی یعنی جدایی از فرهنگی بیگانه و باطل برسند که همین، طلیعه ظهور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: اینکه بگویند عمر نهضت سوادآموزی رو به اتمام است، اشتباه است.

وی با اشاره به ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش در سال 1390، خاطرنشان کرد: عمده نیروها و امکانات نهضت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و اکنون، نهضت جزئی از آموزش و پرورش است.

عبدی با اشاره به ماموریت مهم نهضت در موضوع بازماندگان از تحصیل خاطرنشان کرد: نگاه وزارت به نهضت، بازگشت به روحیه جهادی است؛ الان زمان کار جهادی است و همه ما معضلات و تنگناهای مسائل مالی را می‌دانیم و نیاز به همت مضاعف و پایداری در میدان عمل داریم.

وی تاکید کرد: امروز دیگر سوادآموزی، در حد خواندن و نوشتن نیست بلکه تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی متناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزی مدنظر می باشد.

عبدی با بیان اینکه استفاده از فن‌آوری نوین روز در آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان از اهداف سازمان نهضت سواد آموزی است، اضافه کرد: راه بسیاری برای تعمیق سوادآموزی در جامعه باقی مانده و لازم است برای تحقق اهداف سازمان نهضت سوادآموزی اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار