یک دانشجوی رشته شیمی در گفت‌وگو با پانا:

‌استعدادهای جوانان در حوزه‌های ایده‌پردازی شناسایی می‌شو‌د

کرج (پانا) - یک دانشجوی رشته مهندسی شیمی در کرج عنوان کرد ‌استعدادهای جوانان در حوزه‌های ایده‌پردازی شناسایی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌استعدادهای جوانان در حوزه‌های ایده‌پردازی شناسایی می‌شو‌د

آروین اقدسی، دانشجوی رشته مهندسی شیمی و متولد سی شهریور سال ۱۳۷۹ در کرج است. وی مخترع، ایده‌پرداز، کارآفرین، برنامه‌نویس و طراح وب‌سایت، گرافیست، مدرس دوره‌های ایده‌پردازی و توسعه فردی و برگزارکننده رویدادها و سمینارهای مرتبط با این موضوعات و قهرمان دو دوره مسابقات کونگ فو توآ کشور است.

وی در خصوص فعالیت‌ها و افتخارات خود در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «فعالیت ورزشی خود را از سال ۱۳۸۸ با ورزش کونگ‌فو آغاز کردم و مدت ۱۳سال فعالیت مستمر در این رشته داشتم که در این مدت بیش از ۲۰ مدال طلا، نقره و برنز استانی و کشوری کسب کردم. همچنین در مدت زمان کوتاهی عضو تیم ملی کونگ فوتوآ نوجوانان ایران بودم که به‌دلیل تغییر رده سنی پرونده آن بسته شد.»

وی افزود: «در سال ۱۳۹۶ با شرکت در یک دوره رباتیک و طبق گفته‌های مدرس رباتیک مسیر جدیدی برایم آغاز شد که گفته بود به اطراف خود نگاه کنید، مشکلات را پیدا کنید و با ایده‌پردازی برای حل آن‌ها اقدامی انجام دهید. این ایده می‌تواند ارائه یک راه‌حل جدید در عملکرد یک سیستم یا می‌تواند اختراع یک محصول و وسیله جدید باشد که همین موضوع باعث شد که در بخش ایده‌پردازی مسابقات و جشنواره‌ها و همچنین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرکت کنم.»

اقدسی ادامه داد: «کنکور و مسائل مربوط به آن باعث شد که مدتی از این فضا دور باشم اما پس از آن، شرکت در یک دوره آموزشی برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت و ارائه چندین ایده جدید در این حوزه دوباره آتش ایده‌پردازی را در وجودم شعله‌ور کرد. برای مدتی در دانشگاه به آموزش ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی به دانشجویان دیگر پرداختم و در سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتم که مخصوصا به ایده‌پردازی، طراحی، ساخت، ثبت و تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات بپردازم و با تیمی متشکل از دانشجویان نخبه از رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک و برنامه‌نویسان حرفه‌ای از دانشگاه‌های تهران‌، شریف و زنجان در سال ۱۴۰۰ شرکتی را با موضوع ایده‌پردازی و اختراعات تاسیس کردم.»

وی اضافه کرد: «در سال ۱۴۰۱ به برگزاری رویدادها و سمینارهای علمی پرداختم. به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات در سالن همایش‌های سازمان حمل و نقل استان البرز با سخنرانی اساتید و مخترعان باتجربه و مدال‌آور مسابقات جهانی و با حضور مسئولان و اعضای شوراهای جوانان استان البرز، شبکه جوانان انقلاب اسلامی کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برگزار کردم و در مردادماه هم دوره‌های آموزشی را در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و با حضور مسئولان و اعضای شورای جوانان البرز و شبکه جوانان و دیگر شرکت‌کنندگان با موضوع ایده‌پردازی، کارآفرینی و توسعه فردی برگزار کردم. دلیل این جنب و جوش و اقدامات خود را علاقه شدید و کمک به دیگران مخصوصا جوانانی که نیازمند شغل و درآمد خوب هستند، می‌دانم.»

اقدسی در پایان عنوان کرد: «آرزو می‌کنم روزی بتوانم برای بچه‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست ‌یا تمام جوانان و نوجوانان عضو کمیته امداد و حتی غیر عضو که در مدارس شهر تحصیل می‌کنند و وضعیت مالی خوبی ندارند سمیناری به صورت رایگان برگزار کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار‌: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار