فروردین در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
ضرورت همکاری همه دستگاهها برای شناسایی دانشآموزان شاخص در مناطق محروم
تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت لازم است همه دستگاهها در امر آموزش و پرورش نسبت به نقاط محروم تلاش کنند تا افراد شاخص در مناطق محروم شناسایی شوند.
محمدمهدی فروردین در گفتوگو با پانا در خصوص استعدادیابی دانشآموزان به ویژه در مناظق محروم، اظهار کرد: «ما اگر به گذشته رجوع کنیم میبینیم که افراد نخبه در سطح کشور، اکثرا از مناطق محروم هستند که این نشان دهنده این است که استعدادهای ما در مناطق محروم کم نیستند.»
وی به امکانات دانشآموزان مناطق اشاره کرد و افزود: «در مدارس عشایری افراد توانمند بسیاری وجود دارند یعنی دانش آموزان بسیاری هستند که علاقمند به یادگیری هستند و علاوه بر استعداد، به آموزش نیز علاقه دارند اما متاسفانه امروز حداقلها را در مدارس عشایری نداریم.»
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «هر چند که در مدت زمان اخیری که مجلس یازدهم مستقر شد، سازمان امور عشایری تفاهمنامههایی را با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس امضا کرد اما این کافی نیست و نیاز است که همه دستگاهها در امر آموزش و پرورش نسبت به نقاط محروم تلاش کنند تا افراد شاخصی را آنجا شناسایی کنند.»
فروردین با بیان اینکه محرومیت به معنای محدودیت نیست، گفت: «در گوشه گوشه کشور ما و مناطق محروم استعدادهایی هستند که میتوانند برای آینده کشور مثمرثمر باشند و لازم است که زیرساختها را برای پیشرفت این استعدادها فراهم کنیم و امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم؛ در توزیع معلمان آموزشی نباید رفاه را در نظر بگیریم معلمان قوی و توانمند را نیز به نقاط محروم بفرستیم تا دانش آموزان نقاط محروم هم از آموزش با کیفیت و مطلوب بیبهره نشوند؛ این حق طبیعی دانش آموزان مناطق محروم است.»
ارسال دیدگاه