امام جمعه ملارد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مساجد در زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و محرومیت‌زدایی

ملارد (پانا) - امام جمعه شهرستان ملارد در خطبه نماز جمعه با تاکید بر ضرورت اهمیت به جایگاه مساجد در جامعه گفت وظیفه است که از ظرفیت‌های مساجد در زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و محرومیت‌زدایی استفاده کرد زیرا پویایی هرچه بیشتر سبب انسان‌سازی و رشد جامعه در زمینه‌های متفاوت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مساجد در زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و محرومیت‌زدایی

حجت‌السلام و المسلمین رضا خوبانی، امام جمعه شهرستان ملارد ضمن اشاره به فرارسیدن روز مساجد عنوان کرد: مساجد از مهمترین مراکز تربیتی و فرهنگی است که فعالیت های آن می‌تواند موجب تحول عظیم در جامعه شود.

وی افزود: این مکان معنوی علاوه بر فعالیت‌های عبادی وفرهنگی، تربیتی در زمینه های سیاسی و اجتماعی نیز سهم بزرگی را ایفا کرده مانند زمان دفاع مقدس که که مساجد مقری بسیار مناسب برای تربیت نیروی انسانی و جوانان ما بوده است.

خوبانی با اشاره به سیره پیامبر اکرم گفت: اولین مکانی که پیامبر اکرم در مدینه احداث کرد مسجد بود که تمامی امور حکومتی را در این مکان انجام میدادند پس ضروری است که تمامی اقدامات فرهنگی و سیاسی و موارد دیگر در جهت انس بیشتر مردم با مساجد انجام دهیم.

امام جمعه ملارد همچنین اظهار کرد: برای رونق بخشی مساجد لازم است که جوانان و نوجوانان را جذب کنیم؛ همانطور که در فرهنگ اسلام برای مردم جایگاه ویژه وجود دارد. از این رو وظیفه ما است که از ظرفیت های زیاد مساجد در زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و محرومیت زدایی استفاده کنیم زیرا مسجد متعلق به عموم مردم است و پویایی هر چه بیشتر آن سبب انسان سازی و رشد جامعه در زمینه های متفاوت می شود.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار