مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جمع آزادگان فرهنگی دفاع مقدس:

موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران، در سایه مقاومت‌های شما عزیزان است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به رشادت‌های آزادگان و شهیدان دفاع‌مقدس، موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران را در سایه مقاومت‌های این عزیزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران، در سایه مقاومت‌های شما عزیزان است

علیرضا صیادی در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تاریخ جنگ و یا دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای عظمت و شهرت در تاریخ بوده که این عظمت دارای دلایل مختلف است.

وی افزود: یکی از دلایل عظمت دفاع مقدس، فرماندهی آن بود که در راستای هدایت های امام خمینی(ره) ما توانستیم مقاومت کنیم و طبق خاطرات و داستان های نقل شده از طرف شما، چه رزمندگانی که در جبهه ها بودند و چه اسیرانی که در کمپ های اسارت بودند، با یاد و نام و عشق امام خمینی (ره) آرامش می گرفتند و شما در دوران اسارت و رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل، مقاومت های جانانه می کردند.

صیادی با بیان این که دفاع مقدس شباهت های زیادی با جنگ کربلا داشت، گفت: اولین شباهت این جنگ با کربلا این بود که هر دو جنگ ایمان علیه کفر بود و یکی از خصوصیت های آن مقاومت در همه شرایط بود. همچنین خصوصیت بارز دیگر این جنگ، نابرابری آن بود که یکی دیگر از شباهت های این جنگ با جنگ کربلا، همین نابرابری است.

وی ادامه داد: جنگ، جنگی کاملا نابرابرانه و نامردانه بود و تنها سلاحی که این مقاومت هارا رقم زد، عشق به ولایت و امام (ره) بود. بر این اساس امروز نیز حضور رهبری آرامش دهنده همه ناملایمت ها در جامعه است که در راستای فرمایشات آن بزرگوار، یک آرامش دینی به جامعه باز می‌گردد که در کشور های دیگر این اتفاق نمی افتاد.

وی اظهار کرد: ثمره مقاومت های شما، موفقیت های امروز جمهوری اسلامی ایران است و اگر آن روزها مقاومت شما و رزمنده ها نبود، دفاع مقدس آنگونه فرماندهی و هدایت نمی شد. در ارتباط با نابرابری، در سایه همین مقاومت ها، پیشرفت های خوبی را در حوزه های دفاعی شاهد هستیم که تک‌تک موفقیت های امروز، در راستای همان مقاومت های شماست که اگر نبود ما نیز امروز کشوری وابسته بودیم.

وی ادامه داد: پافشاری بر باورهای اعتقادی و هدایت های صحیح و درست نتیجه می دهد، بنابراین اکنون باید به این مقاومت ها ارزش داده شود و انقلاب ما نیز دارای همین مقاومت ها بود که در این راستا امام خمینی، انقلاب اسلامی را انقلابی با اسلام محمدی تعریف کرده اند.

وی در پایان خطاب به آزادگان و جانبازان حاضر در این مراسم گفت: امروزه دشمنان در تلاش هستند تا با استفاده از جنگ نرم، گفتمان ها و درایت های شما را از بین ببرند ولی هر روز با درایت های مقام معظم رهبری، همه این فتنه ها خنثی می شود و این پیام را به ما می دهد که موفقیت در راستای مقاومت اتفاق می افتد و در این مقاومت شما سهیم هستیم و ما افتخار می کنیم که امروز در خدمت شما هستیم. بنابراین باید گفتمان ها و تجربیات شما که تاریخ زنده دفاع مقدس هستید، باید به جوانان تدریس شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد، چرا که دارای اهمیت بسیار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار