کارگاه آموزشی آشنایی با مواد مخدر در ناحیه یک بهارستان

بهارستان یک (پانا) - کارگاه آموزشی آشنایی با مواد مخدر و روانگردان‌های جدید با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهارستان و با حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس و کارکنان واحدهای اداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی آشنایی با مواد مخدر در ناحیه یک بهارستان

سروان مرتضی لشگری، کارشناس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی شهرستان بهارستان ضمن اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی خانواده‌ها با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و علائم و عوارض آن و نیز آثار مخرب هر یک برگزار می‌شود.

وی در ادامه اعتیاد در دوره نوجوانی را یکی از دغدغه‌های خانواده‌‌های امروزی دانست و افزود: از جمله عواملی که نقش مؤثری در ترغیب نوجوانان به مصرف مواد مخدر دارد، می‌توان به سابقه مصرف مواد مخدر توسط یکی از اعضای خانواده، مشکلات اجتماعی، مشکلات خانوادگی، دوستان ناباب، در دسترس بودن مواد مخدر و اضطراب و افسردگی اشاره کرد.

همچنین وی در ادامه افزود: مصرف مواد مخدر در دوره نوجوانی و جوانی می‌تواند تأثیر شگرفی بر زندگی آنان داشته باشد؛ بنابراین، باید بدانیم که چگونه به نوجوانان و جوانان کمک کنیم تا انتخاب‌های سالمی داشته باشند و از مصرف مواد مخدر خودداری کنند.

در ادامه سارا رایش کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر دسته‌های کلی پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: اصول پیشگیری از اعتیاد را باید به سه دسته کلی آگاهی، آموزش و مشاوره تقسیم کرد و شناخت عوامل مؤثر بر گرایش به اعتیاد و آگاهی از روند پیشرفت و مضرات آن از جمله مواردی است که باید در وهله نخست نسبت به آن آگاهی یافت.

رایش ادامه داد: در گام بعدی تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس، آموزش مهارت نه گفتن و دوری از همسالان و اجتماعات خطرناک و هدف‌گذاری در زندگی و سبک زندگی سالم در پیشگیری از اعتیاد نقش مؤثری دارند.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار