مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

تولید بنزین و گازوییل افزایش یافت

گازوییل به افغانستان صادر می‌شود

تهران (پانا) - شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش تولید گازوییل و بنزین در کشور، بیان کرد گازوییل با قیمت ٩٢ سنت به افغانستان صادر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید بنزین و گازوییل افزایش یافت

به گزارش ایرنا، جلیل سالاری با اشاره به اینکه ۵۷ درصد از سبد حمل و نقل و توزیع سوخت کشور را با نفتکش تامین می‌کنیم، اظهار کرد: تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را با نفتکش تامین می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت کیفی سازی محصولات، ۳۰ درصد از سود عملیاتی پالایشگاه‌ها برای کیفی سازی هزینه می‌شود.

سالاری ادامه داد: هفته گذشته محموله نفت گاز به مقصد افغانستان صادر شد که هر تن به قیمت یک هزار و ۱۰۰ دلار به فروش رسید.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: تولید گازوییل در دولت سیزدهم ۳ درصد بیشتر شده و از ۱۰۸ میلیون لیتر به ۱۱۲ میلیون لیتر رسیده است.

سالاری ادامه داد: تولید بنزین نیز در سال جاری به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسید؛ در حالی که میزان تولید بنزین در سال گذشته ۹۶.۹ میلیون لیتر بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در بخش نیروگاهی مصرف گازوییل ۸۰ درصد رشد داشت و مصرف سوخت مایع ۲ میلیارد لیتر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: مسیر ناوگان را توسعه دادیم و در بخش مسیر دریایی اقداماتی انجام شد، اینکه بتوانیم با ایجاد هاب انرژی، اسکله‌های اختصاصی داشته باشیم و سوآپ و ترانزیت فرآورده را گسترش دهیم.

سالاری با تاکید بر تعهداتی که از دولت قبل برای دولت سیزدهم ایجاد شده بود، گفت: این تعهدات انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح‌ها و پروژه‌ها را غربالگری کردیم و با توجه به اینکه در امنیت غذایی و امنیت انرژی وجود داشت، ساماندهی ساختاری انجام شد.

وی با اشاره به تمرکز حساب‌ها در خزانه برای شفافیت بیشتر، ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مرکزی شعبه نداشت، از شعبه‌های بانک ملی استفاده کردیم و حساب‌های بانکی ایجاد شد تا پول فروش‌ها به صورت مستقیم به خزانه واریز شود.

سالاری تاکید کرد: امیدواریم طرح‌ها در زمان خود عملیاتی شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به ایجاد درگاه مجوزها گفت: امضاهای طلایی در وزارت نفت متوقف شده است.

وی بیان کرد: تامین سوخت از طریق ناوگان در برنامه وجود دارد و در گستره کلان‌شهرها با توجه به قیمت زمین، تمایل به انجام کارهای خدماتی نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرا رده‌های نفتی گفت: در خصوص کنترل قاچاق، طرح‌هایی اجرا شده و به تدریج پایش می‌شود تا نظارت و کنترلی صورت گیرد، البته اختلاف قیمت با کشورهای همسایه بسیار زیاد است.

سالاری ادامه داد: مطالعات و طرح‌های اولیه پروژه‌ها انجام شده و به دنبال مجوزهای شورای اقتصاد هستیم تا پروژه‌ها از منابع بانکی پیش‌بینی شده تامین شود.

وی به سامانه سدف اشاره کرد و افزود: دستورالعمل و آیین‌نامه باید اصلاح شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سالانه با افزایش ۸۰ هزار خودرو به چرخه حمل و نقل یک میلیارد لیتر سوخت بیشتری مصرف می‌شود، گفت: این میزان مصرف معادل یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار