علی نصیری:

هیچ تشکل مردم نهادی، غیرمرتبط با مدیریت بحران نیست

تهران (پانا) - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تشکلات مردم‌نهاد را بازویی توانمند برای مدیریت بحران در کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ تشکل مردم نهادی، غیرمرتبط با مدیریت بحران نیست

در نشست تشکلات مردمی در مدیریت بحران که با حضور سه عضو شورای شهر تهران و نمایندگان تشکلات مردم نهاد در ستاد توان افزایی سمن های شهر تهران برگزار شد، علی نصیری؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مدیریت بحران جامعه محور این نیست که زلزله یا سیل بشود و ما از مردم تقاضا کنیم برای کمک، بلکه مدیریت بحران جامعه محور یعنی ما از همان گام شناخت و پیشگیری از خطرات با همراهی مردم اقدام کنیم و تشکلات که نمادی از حضور و مشارکت اجتماعی مردم است در جامعه‌ از همان گام اول یعنی شناخت و پیشگیری، همراه و هم قدم ما باشند.

وی در ادامه افزود: سازمان ما در حال تهیه شرح خدمات مدیریت بحران کلانشهر تهران است و این شرح خدمات، وظایف دستگاه های مربوطه به مدیریت بحران در پایتخت را به مدت زمان یک دهه تعیین می کند و این جلسه باعث شد که ما نقش تشکلات مردم نهاد را در مدیریت بحران، پررنگ تر ببینیم و از پیشنهادات و انتقادات آنها بیشتر استفاده کنیم.

نصیری در ادامه گفت: نگاه من به عنوان یک مسئول مدیریت بحران به تشکلات، یک نگاه نمادین نیست. هرچند نگاه نمادین لازم است، ولی با این استثناء که کافی نیست. ما باید مردم محور مدیریت بحران را ببینیم و تشکلات هم نماینده مردم در این اقدام مهم هستند چون اعتقاد من بر اساس تحقیق و تجربه است که مدیریت بحران به خصوص بحران هایی اساسی بدون کمک مردم، موفق نیست چون به ما اثبات شد در جنگ تحمیلی و مبارزه با شیوع ویروس کرونا اگر مردم همراهی نمی کردند، ما موفق نمی شدیم.

وی در ادامه افزود: ما در ابتدای راه برای مشارکت مردم در مدیریت بحران هستیم و بنده در طول یک سال انتصاب خود به عنوان رئیس سازمان، در حال تغییر جهت مسیر سازمان به این نقطه هستم. ما در طول این یک سال، طرح دوام به معنی داوطلبان سازمان در محلات، قوی دنبال کردیم و در حال برنامه ریزی هستیم که میم آخر دوام که به معنی محله است به میم مسجد، مدرسه و متخصص گسترش دهیم تا شاهد حضور دوامی هایی دیگر در سازمان باشیم.

نصیری در ادامه اظهار کرد: باید از تشکلات مردم نهاد و سایر اقشار مردم بیشتر استفاده کنیم چون وظیفه ماست که تشکلات مناسب با مدیریت بحران شناسایی کنیم، آموزش دهیم و برای مدیریت حوادث مجهز سازیم و کمک کنیم تا تشکلات مردم‌نهاد با نهادهای دیگر مدیریت بحران پایتخت، ارتباط لازم پیدا کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از ستاد توان افزایی سمن های شهر تهران گفت: اقدام ستاد توان افزایی سمن های شهر تهران برای برگزاری سلسله جلسات عصرانه بین تشکلات مردم نهاد و مسئولین پایتخت به خصوص مسئولانی که در حوزه مدیریت بحران مشغول فعالیت هستند، اقدام خوبی بوده چون هیچ تشکل مردم نهادی غیر مرتبط با مدیریت بحران نیست.

خبرنگار دانش آموز؛ مجید سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار