رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد؛

وظیفه شهرداری برای صرف درآمد حاصل از فروش یک ملک در ساخت مترو

تهران (پانا) -‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت که شهرداری موظف است درآمد حاصل از فروش یک پلاک ثبتی به‌عنوان درآمد اختصاصی صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه شهرداری برای صرف درآمد حاصل از فروش یک ملک در ساخت مترو

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و ششمین جلسه این شورا در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز فروش و تصویب معامله پلاک ثبتی 18065 فرعی از 6718 اصلی قطعه 3 مفروز از پلاک 326 بخش 2 تهران (مجتمع ایستگاهی مترو دردشت)»، گفت: این لایحه بابت مجوز فروش و تصویب معامله ملکی واقع در منطقه 8 به متراژ 1056 متر و با قیمت پایه 205 میلیارد و 500 میلیون تومان ارائه و بارگذاری شد.

وی ادامه داد:در کمیسیون بررسی های لازم در خصوص این لایحه صورت گرفت که به دو دلیل می بایست در شورا مطرح می شد.

آخوندی خاطر نشان کرد: اولین علت ارائه این لایحه در صحن شورا این بود که در لیست املاکی که در زمان بررسی بودجه سال 1401 ارائه شد این ملک نبود و علت دوم اینکه عدد آن از سقف اختیارات که در بند یک تبصره 13 بودجه 1401 تعیین شد، بیشتر بود.

وی گفت:به همین دو دلیل شهرداری لایحه داد و بررسی های لازم صورت گرفت و دو تبصره در کمیسیون به آن اضافه شد یک اینکه شهرداری موظف است درامد حاصل از فروش این پلاک ثبتی را به عنوان درامد اختصاصی صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و دوم اینکه شهرداری این پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز محاسبه و واگذار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار