علی بهادری جهرمی در نشست با مدیران روابط عمومی آموزش‌وپرورش؛

رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است

بهتر است تا کار تبلیغی و رسانه‌ای در آموزش‌وپرورش از سوی خود دانش‌آموزان باشد/ آموزش حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزان ضرورت دارد

تهران (پانا) - رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، بر ضرورت آموزش حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است

علی بهادری جهرمی در نشست هم‌اندیشی با مدیران روابط عمومی حوزه‌های ستادی و استانی وزارت آموزش‌وپرورش، بابیان این‌که در دوره دانش‌آموزی، عضو مجلس دانش‌آموزی بوده است و در آن زمان به‌عنوان نمایندگان دانش‌آموزان به دیدار رئیس‌جمهور وقت هم رفته بودند، اظهار کرد: بسیاری از آموخته‌های افراد از دوره دانش‌آموزی است و بخش زیادی از توانمندی‌های ما در بزرگ‌سالی، مرهون زحمات و تلاش‌های معلمان است. معلمان رسالت بزرگ و سنگینی در تربیت دانش‌آموزان دارند و با سعه‌صدر، بزرگواری و به‌تدریج دانش را بدون کاهش علاقه و انگیزه دانش‌آموزان به آن‌ها منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند پیام‌آوران و رسولان خویش را از بین انسان‌ها انتخاب کرده است، زیرا این کار اثرگذاری بهتری دارد و این موضوع در توسعه روابط عمومی‌ها می‌تواند راهگشا باشد، اظهار کرد: بهتر است تا کار تبلیغی و رسانه‌ای در آموزش‌وپرورش از سوی خود دانش‌آموزان باشد و هر دانش‌آموز می‌تواند یک رسانه برای آموزش‌وپرورش باشد و از آن‌ها می‌توان به‌عنوان شبکه اطلاع‌رسانی اصلی آموزش‌وپرورش استفاده کرد، لذا باید برای استفاده از این ظرفیت هدف‌گذاری کرد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با طرح این موضوع که علی‌رغم آمارهایی که در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی داده می‌شود و همه آن‌ها نشان از کار خوب و فعالیت‌های روابط عمومی‌ها دارد، اما باید پرسید در ورای این‌همه فعالیت چه مفهوم و موضوعی قرار است به مخاطبان منتقل شود، گفت: رسالت آموزش‌وپرورش تعلیم و تربیت است، لذا یکی از مشکلات جامعه ایرانی عدم آموزش حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی است به‌طوری‌که افراد آن‌قدر توانمند شوند تا در یک زندگی اجتماعی، مسائل مهم و مهم‌تر را از هم تشخیص و بر همین اساس مطالبه داشته باشند و بتوانند تصمیم بگیرند که هزینه‌های عمومی صرف تمامی مسائل نشود و درنتیجه آن و به دلیل محدودیت منابع هیچ مسئله‌ای به نتیجه نرسد، بلکه با همفکری جامعه و تشخیص مسائل مهم و مهم‌تر و باوجود محدودیت منابع، اولویت حل مسائل مشخص شود که این موضوع نیازمند این است که جامعه دارای دانش حکمرانی باشد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است، ادامه داد: به دلیل اهمیت آموزش‌های دوران کودکی و نقش مهم و ماندگار آن‌ها در دوران بزرگ‌سالی، آموزش‌وپرورش باید حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهد. کودکان ما باید در ساحت‌های مختلف زندگی از جمله زندگی اجتماعی مهارت داشته باشند و این مهارت در هر مرحله‌ای از سن آن‌ها ارتقا یابد و یکی از بزرگ‌ترین متولیان این آموزش‌ها، نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی افزود: تصمیم‌های دولت در مورد بسیاری از مفاهیم مانند شفاف‌سازی، دولت هوشمند، نسخه‌نویسی الکترونیکی و... بر اساس واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی گرفته‌ شده است و دانش‌آموزان به‌عنوان بخشی از جامعه باید بتوانند دلیل اتخاذ این تصمیم‌ها را بررسی، ارزیابی و اولویت‌بندی کنند که کدام موضوع و تصمیم باید سریع‌تر اجرا شود و چه موضوعی می‌تواند با تأخیر بیشتری در کشور انجام شود. آموزش‌وپرورش برای ورود به این آموزش‌ها، می‌تواند با برگزاری رویدادهای حل مسئله، جشنواره و مسابقات، دانش آموزان را برای شرکت در این برنامه‌ها ترغیب کند و کودکان با شرکت در این برنامه‌ها، تشویق به تحقیق در مورد موضوعات مختلف می‌شوند و این تحقیق‌ها منجر به افزایش دانش آنان در حوزه حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی می‌شود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: کودکان و نوجوان سرشار از استعداد هستند و بااستعدادهایشان می‌توانند اتفاقات خوب که در کشور و در حوزه‌های مختلف می‌افتد را از نگاه و ذهن خلاق خودشان به تصویر کشیده یا مطلبی مناسبی بنویسند.

وی با اشاره به اینکه انتشار اخبار خوب یکی از وظایف روابط عمومی‌ها است تا مردم از اتفاقات خوبی که در کشور می‌افتد، مطلع شوند، تصریح کرد: یکی از اهداف رسانه‌های خارجی سرکوب اخبار خوب در کشور است، لذا روابط عمومی‌های آموزش‌وپرورش با آموزش کودکان و نوجوانان می‌توانند اخبار خوبی که در محیط زندگی آن‌ها اتفاق می‌افتد را منتشر و در این مسیر با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات دانش‌آموزان را تشویق به حضور در این مسابقات کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار