معلم شهید «فقیهی»: مثل یاران سیدالشهدا(ع) پیرو امام باشید

قم (پانا) - معلم شهید مجتبی فقیهی در وصیتنامه‌اش می‌نویسد کوشش کنید که همچون اصحاب سیدالشهدا(ع) پیرو و دنباله‌رو امام باشید.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم شهید «فقیهی»: مثل یاران سیدالشهدا(ع) پیرو امام باشید

شهید مجتبی فقیهی فرزند محمدرضا از فرهنگیان متولد قم بود که در عملیات عاشورای 2 به شهادت رسید؛ وی در 17 تیرماه سال 1343 مصادف با شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس امیرکبیر و دین و دانش گذراند و در سال 1361 موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان شهید صدوق شد.

این شهید والامقام، سال 1361 در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم شهید‌بهشتی تهران پذیرفته شد و پس از اتمام تحصیل در این مرکز، به‌عنوان آموزگار ابتدایی به یکی از مدارس منطقه 17 تهران و همزمان به مدارسی از مناطق جنوب تهران معرفی شد.

وی که معلمی بود با روحیه انقلابی و مذهبی؛ می‌گفت: نسبت به انقلاب هر کسی یک وظیفه‌ای و هر کاری جای خودش را دارد؛ او کلاس خود را با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده بود.

از جمله حوادث مربوط به زندگی شهید فقیهی، می‌توان به حضور او در صفوف نماز جمعه تهران در تاریخ 24 اسفند 63 هنگام انفجار بمب اشاره کرد. در این حادثه تروریستی منافقین که 14 نفر شهید و 88 نفر مجروح شدند، وی نزدیک محل بمب‌گذاری نشسته بود و لباس‌هایش آغشته به خون و تکه‌های ابدان نمازگزاران شهید شد.

شهید فقیهی با مطالعه کتاب‌های شهید دستغیب و شهید مطهری مانوس بود. آموزش‌های فنی را نیز یاد گرفته بود تا از این راه به رفع نیازهای فنی خانواده‌های کم‌درآمد کمک کند.

وی دوبار هنگامی که دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی بود، به جبهه اعزام شد؛ سرانجام در تاریخ 24 مرداد‌ سال 1364، مصادف با شب شهادت امام جواد(ع)، شهید فقیهی که نیروی بسیجی گردان حضرت رسول(ع) لشکر 17 بود، در عملیات عاشورای 2- منطقه چنگوله- به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید فقیهی آمده است: «همین قدر می‌گویم که مراقب باشید، زمان، زمان آزمایش است و اسلام امروز نیاز به فداکاری دارد و کوشش کنید که همچون اصحاب امام حسین(ع) پیرو و دنباله‌رو فرزندش خمینی باشید...»

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار