اصغر باقرزاده در آیین افتتاحیه طرح اتقان خبر داد؛

همکاری و استقبال دانشگاه فرهنگیان برای گنجاندن موضوعات پرورشی در برنامه‌های فوق برنامه

دو سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان تعلیم و تربیت کودک را به مثابه استان‌های ۳۳ و ۳۴ می‌پندارم و در اجرای برنامه‌های پرورشی از آن‌ها حمایت می‌کنم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از همکاری و استقبال دانشگاه فرهنگیان برای گنجاندن موضوعات پرورشی در برنامه‌های فوق برنامه این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
همکاری و استقبال دانشگاه فرهنگیان برای گنجاندن موضوعات پرورشی در برنامه‌های فوق برنامه

اصغر باقر‌زاده در آیین افتتاحیه دوره ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران ابتدایی (اتقان) گفت: علامه سیدعلی قاضی می‌فرمایند که رحمت خاص الهی در دو موقعیت ایجاد می‌شود؛ یکی توسل به امام حسین(ع) و دیگری تلاوت قرآن؛ لذا امیدواریم رحمت ویژه الهی و ارتقای توانمندی‌های قرآنی را شاهد باشیم.

وی افزود: طرح اتقان با همت وزارت آموزش و پرورش تدارک دیده شده اما متاسفانه مسکوت مانده است و سال گذشته نیز به طور آزمایشی در استان البرز انجام شد تا مشکلات آن رفع شود و اکنون آماده اجرای آن در ۵ استان کشور هستیم.

باقرزاده با تاکید بر لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، تصریح کرد: ما هر کجا در اجرای طرحی به مشکلی برخوردیم، با بررسی دقیق متوجه شدیم این مشکل در کمبود نیروی انسانی‌ است. بنابراین باید کار را از آموزش و تربیت آموزگار ابتدایی آغاز کنیم.

وی در خصوص تربیت آموزگار در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: به جهت اهمیت موضوع تربیت آموزگار و دیگر مسائل قرآنی با ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان دو جلسه اختصاصی داشتیم و بنا شد در آموزش نومعلمان سهم داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان قرار است برای ورودی‌های جدید برنامه‌های فوق برنامه با موضوعات پرورشی اختصاص دهد؛ به طور مثال ۲ ساعت برای آشنایی با مباحث قرآنی و ۲ ساعت دیگر برای غنی‌سازی اوقات فراغت و دیگر مسائل تربیتی اختصاص داده شود.

باقرزاده خاطر نشان کرد: البته ریاست جدید دانشگاه شهید رجایی نیز در این مهم ورود کرده و آنها نیز پای کار مباحث پرورشی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما ۳۲ اداره کل استانی داریم که من شخصا دو سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان تعلیم و تربیت کودک را نیز به مثابه استان‌های ۳۳ و ۳۴ می‌پندارم و در اجرای برنامه‌های پرورشی از آن‌ها حمایت می‌کنم.

وی در خصوص انگیزش معلمان قرآنی افزود: ما وظیفه داریم دوره‌های ضمن خدمت خاصی را برای همکاران لحاظ کنیم.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اظهار داشت: این موضوع پذیرفته نیست که (برفرض) ما روزانه قرآن نخوانیم و بگوییم مربی قرآن هستیم؛ پس هدف از برگزاری طرح‌ها فقط سواد قرآنی نیست بلکه انس با قرآن کریم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار