ابوالفضل بمانی

نوقلمان و قدم‌های مانده تا قله‌های سرفرازی

قم(پانا) - نوقلمان و کسانی که بتازگی در وادی قلم سیر می کنند، ظرفیت بالایی برای رسیدن به قله‌های سرافرازی و افتخار دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نوقلمان و قدم‌های مانده تا قله‌های سرفرازی

واژه خبرنگار مؤانست زیبایی با قلم و آنچه که می نویسد، دارد و از آنجا که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه که می نویسد سوگند یاد کرده است، لذا می توان گفت حرمت خبرنگاری به لحاظ عمق تاثیرگذاری، همتراز حرمت قلم محسوب می شود.

در این میان، ضرورت دارد نوقلمان و کسانی که بتازگی در مسیر نوشتن وارد شده اند، بخصوص نوجوانان، عرصه های نویسندگی را خوب بشناسند تا بدانند از چه و برای چه بنویسند؛ این آشنایی با عرصه های نوشتن، موجب می شود تا ضمن جلوگیری از هدررفت وقت، انگیزه برای مطالعه بیشتر و گسترش دامنه واژگان ذهنی بیشتر شود.

عرصه هایی را که می شود برای نوشتن نام برد، موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، علمی، اخلاقی، سیاسی، پزشکی، انتقادی، طنز و... است که هر خبرنگار و یا نوقلمی بسته به حوزه علاقمندی خودش، در آن گام می نهد تا باری از مشکلات جامعه را بردارد.

یکی از بسترهای مهم و مطرح نوشتن، گام نهادن در وادی ایثار و شهادت و پرداختن به این فرهنگ عاشورایی است، نوشتن از فرهنگ ناب عاشورا و کربلا تا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جریان مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان امنیت، موضوعی است که همواره دلهای مشتاق آحاد جامعه را به سوی خود جلب و جذب می کند.

بتازگی دوره آموزشی ویژه نوقلمان برای قلم زدن در عرصه ایثار و شهادت در شهر قزوین برگزار شد و «مائده عسگری» از خبرنگاران پرتلاش پانای استان قم به همراهی تعدادی دیگر از فعالان عرصه قلم به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این دوره چهار روزه حضور یافتند و با آموزه های نوشتاری در حوزه مذکور آشنا شدند.

شرط اساسی پیشرفت در هر عرصه ای، فراگرفتن آموزش های مربوطه است و بخصوص در حوزه نوشتن، کتب درسی نگارش پایه های نهم تا دوازدهم زیربنای نوشتن را تا حد بسیار مطلوبی فراهم کرده است. هر چند تاثیر دوره های حضوری یا مجازی که از سوی خبرگزاری پانا برگزار میشود، تاثیر شتابانی در آماده سازی نوقلمان خبرنگار برای حضور قهرمانانه در عرصه نوشتن خواهد داشت.

بی شک، استان قم و حرم اهل بیت(ع)، جوانان و نوجوانان دانش آموز مستعد بیشماری دارد که در سایه سار حضور در عرصه خبرگزاری دانش آموزی پانا به مرور به جامعه معرفی می شوند.

پانا بستر مناسبی برای شناسایی، جذب و پرورش نوقلمان است تا در سایه سار محیطی مناسب، پویا و شاد، استعدادهای نهفته نوجوانان شناسایی شود؛ ایام منسوب به روز خبرنگار فرصتی است تا آرزو کنیم ان شاءالله این گنجینه های ارزشمند میهن اسلامی، روز بروز به فتح قله های اعتلا و سرافرازی نزدیک و نزدیکتر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار