در نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد عنوان شد:

رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنمی‌آید

بهاباد ( پانا) - مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد عنوان کرد رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنمی‌آید و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنمی‌آید

نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد یزد، امام جمعه، فرماندار و سایر اعضا در فرمانداری بهاباد با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جمعیت و خانواده برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در این جلسه ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری ترین فعالیت امروز کشور دانست و گفت: مهمترین راه برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله فقر، ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

احسان عابدی با تاکید بر اینکه تا کتابخوانی در جامعه رونق نگیرد تلاش‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بی ثمر خواهد ماند، تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنخواهد آمد و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان مونس انسان از منزلت خاصی در نزد ایرانیان برخوردار است، افزود: کتاب به عنوان ماندگارترین رسانه در طول تاریخ بشر بوده و خواهد بود.

وی در خصوص خانواده و جمعیت با تاکید بر اینکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و برنامه های کمیته صیانت از بنیاد خانواده که جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی است؛ باید با جدیت پیگیری شود، افزود: موضوع خانواده در صدر اولویت‌های محتوایی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

عابدی ادامه داد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخش مهمی از اعتبارات ملی خود را به تولیدات فرهنگی و هنری در عرصه خانواده و جمعیت قرار داده‌ایم که یکی از این موارد تولید 20 فیلم کوتاه با موضوع جمعیت است که به همت هنرمندان جوان و نوجوان این استان انجام می‌شود.

درادامه این نشست امام جمعه و فرماندار بهاباد هم درسخنانی بر ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جوانان و اقشار جامعه تاکید کرده و عنوان کردند: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ضروریات جامعه امروزی است.

در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این دو موضوع اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار