بابایی کارنامی در گفت‌وگو با پانا:

تمام کالبد حقیقی و حقوقی آموزش و پرورش باید پیوست «دانش‌بنیان» داشته باشد

تهران (پانا) - نماینده مردم ساری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیوست دانشی و دانش‌بنیان به کالبد حقیقی و حقوقی آموزش و پرورش زده شود، تاکید کرد وزارت آموزش و پرورش باید به سمتی برود که هویت دانش‌آموزان را شکل دهد، دسته‌بندی کند و به نسبت شخصیت و توانمندی افراد، مهارت‌های لازم را آموزش دهد و جلو برود. تولید ثروت هم باید از این طریق اتفاق بیافتد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تمام کالبد حقیقی و حقوقی آموزش و پرورش باید پیوست «دانش‌بنیان» داشته باشد

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با پانا درباره نقش وزارت آموزش و پرورش در تحقق شعار سال، اظهار داشت: «تمام مسئولان دستگاه‌ها باید در پایان سال یک ارزیابی از میزان تلاش‌شان برای تحقق شعار سال داشته و پاسخگو باشند و باید به ارزیابی، پاسخ مثبت دهند. شعار امسال از هر منظر، شعار پایه‌ای بوده است. تمام دنیا اگر به رشد و توسعه پایدار رسیده‌اند، یکی از مهمترین شاخص‌های آن‌ها این بوده است که تولید ثروت از مسیر علم، دانش و مهارت می‌گذرد. از این منظر، این شعار برای ما بسیار اهمیت دارد.»

وی ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه به امر مهم تعلیم و تربیت می‌پردازد، طبیعتاً جایگاه بالاتری در این مسیر خواهد داشت.»

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «در کشور ما فرهنگ و آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است، متاسفانه در سال‌های گذشته فقط مدرک تولید کرده‌ایم. دانش هم تولید شده است اما به نسبت تلاش و سرمایه‌گذاری که صورت گرفته است، ورود علم مبتنی بر دانش در جهت ارتقای ثروت اتفاق نیافتاده است.»

بابایی کارنامی گفت: «وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه ریشه‌ای است و باید طوری پیش برود تا دانش‌آموزانی که از دوره اول و دوم متوسطه فارغ‌التحصیل می‌شوند، تکلیف خود را بدانند که در آینده چه خواهند بود. هویت و شخصیت افراد در دوران تحصیل شکل می‌گیرد و همه این امر خطیر را وزارت آموزش و پرورش باید مهندسی کند.»

وی تصریح کرد: «وزارت آموزش و پرورش باید به سمتی برود که هویت دانش‌آموزان را شکل دهد، دسته‌بندی کند و به نسبت شخصیت و توانمندی افراد، مهارت‌های لازم را آموزش دهد و جلو برود. تولید ثروت هم باید از این طریق اتفاق بیافتد.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «باید پیوست دانشی و دانش‌بنیان به کالبد حقیقی و حقوقی آموزش و پرورش زده شود، همه طرح‌های آموزش و پرورش، ایده‌ها، رفتارها از خانواده‌ها، معلمان و دانش‌بنیان و ... . به اعتقاد من با توجه به نام‌گذاری امسال، بهترین فرصت برای حذف کنکور بود که باید از این فرصت بهتر استفاده می‌شد.»

وی در پایان گفت: «دولت آقای رئیسی باید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری روحیه جدیدی در کشور بدمد. دولت باید به تمام معنا در ولایت ذوب شود. فرمایشات رهبری فرمان است و باید همه دستگاه‌ها تمام تلاش خود را انجام داده و آن‌ها را اجرایی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار