مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

هر مدیر آموزش و پرورش باید حداقل یک نفر را باسواد کند

فضای ۶۵ واحد آموزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گرفت

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت هر یک از مدیران بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان باید بتواند دست کم یک بی‌سواد را باسواد کند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هر مدیر آموزش و پرورش باید حداقل یک نفر را باسواد کند

علیرضا رحیمی امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: امسال پروژه مهر و بازگشایی مدارس بعد از دو سال وقفه کرونایی به صورت حضوری اجرا می‌شود.

وی افزود: در شرایط تحصیل کرونایی، برخی مسائل از جمله فضای آموزشی و نیروی انسانی موضوعیت نداشت اما افزایش جمعیت دانش‌آموزان در استان و کمبود فضا و نیروی انسانی، به مشکلات این حوزه دامن زد؛ هر چند تا حد زیادی بر مشکلات فائق آمده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مهر امسال، مهر متفاوتی خواهد بود، گفت: موضوع رشد جمعیت استان (که قم رتبه دوم یا سوم در کشور را دارد) و نیز مهاجرت به این استان، از مسائل مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر افزایش پایه اول، حدود 5500 نفر به جمعیت اتباع استان اضافه می‌شود و باید فضای آموزشی متناسب در نظر گرفته شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: تراکم دانش آموز حدود 39 نفر برای هر کلاس به استثنای هنرستان‌ها پیش‌بینی شده است و حدود 4 هزار پرسنل کمبود نیرو داریم اما با تدابیری که اندیشیده شده، انشاالله سال تحصیلی متفاوت اما خوبی را آغاز کنیم.

وی از آمادگی نواحی و مناطق استان برای اجرای کامل پروژه مهر خبر داد و گفت: مدارس در حال ثبت‌نام دانش آموزان و کسب آمادگی برای شروع سال تحصیلی هستند اما برخی سامانه‌ها دچار مشکلات جدی است که اگر برطرف شود، بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در ایام تابستان و محرم عنوان کرد: به تمام گروهایی که با عنوان دانش‌آموزی در سطح استان فعال بودند، فضا دادیم و از آنها حمایت کردیم و در ایام سوگواری دهه اول محرم نیز فضای آموزشی 65 مدرسه را در اختیار هیات‌های عزاداری قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال 900 پایگاه تابستانی رایگان تحت عنوان خادمیاران رضوی با حضور 900 همکار فرهنگی در 300 مدرسه دایر کردیم و 53 واحد آموزشی نیز برای ورزش صبحگاهی اولیا و دانش آموزان فعال بودند.

رحیمی روحیه جهادی را از ویژگی مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان خواند و ادامه داد: در جلسات قطب یک کشوری موضوع تامین نیروی انسانی و غیرموظف نیز مطرح شد و چنانچه پرداخت غیرموظف همکاران همزمان با حقوق باشد، با استقبال زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به ابلاغ شناسایی و جذب 4500 نفر بی‌سواد در استان برای سال تحصیلی آینده گفت: هر یک از مدیران بخش‌های آموزش و پرورش قم باید بتواند حداقل یک نفر را شناسایی و باسواد کند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار