۱۷ هزار و ۴۹ نفر در مازندران از تحصیل باز مانده‌اند

ساری (پانا) - در نشست کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی عنوان شد ۱۷ هزار و ۴۹ نفر در مازندران از تحصیل باز مانده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ هزار و ۴۹ نفر در مازندران از تحصیل باز مانده‌اند

نشست کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با حضور رئیس کارگروه بازماندگان از تحصیل، معاونین آموزش متوسطه و ابتدایی، رئیس اداره مشاوره و تربیتی به عنوان نماینده معاونت پرورشی، رئیس انجمن اولیا و مربیان، رئیس اداره اطلاع رسانی استان، رئیس بسیج فرهنگیان استان و معاون سوادآموزی و استان و دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی، در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار شد.

محمدهادی حسینی گفت: یکی از چالش های اصلی در کشور بحث بازماندگان سنین ۶ تا ۱۷ سال از تحصیل است.

وی افزود: طبق آمار سال تحصیلی ۱۴۰۰/۱۴۰۱ ، ۳/۱۷ درصد از کل دانش آموزان استان که معادل ۱۷ هزار و ۴۹ نفر می شوند از تحصیل باز مانده اند.

حسینی اظهار کرد: البته آمارهای مختلفی از تعداد این بازماندگان وجود دارد، اما دقیق نیستند و همه این افراد هم قابل جذب مدارس شدن نیستند زیرا عده ای به ویژه در مناطق مرزی و عشایری هستند که فوت شده اند اما شناسنامه شان باطل نشده و جزو بازماندگان از تحصیل حساب شده اند. برخی از دانش آموزان هم به دلیل فقر مالی و مشکلات اقتصادی، کسب و کار بیشتر از تحصیل برایشان اولویت دارد. گروهی هم به علت ازدواج و تشکیل خانواده فرصت و تمرکزی برای درس خواندن ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دانش آموزان کم بضاعت عنوان کرد: هزینه تحصیل دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باید توسط همان نهادها پرداخت شود.

محمد هادی حسینی به نقش مهم شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت های مدارس مانند انجمن اولیا و مربیان، شورای مدرسه و... باید برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به کار گرفته شوند.

وی در پایان نسبت به ظرفیت های تشویقی تاکید کرد و بیان کرد: برای ترغیب مدیران به جذب چندین ظرفیت تشویقی در نظر گرفته ایم تا برای فعالیت و همکاری ایجاد انگیزه بیشتری کند.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار