میکائیل باقری اعلام کرد؛

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی از ۲۵ مردادماه

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی از ۲۵ مردادماه به میزبانی استان خراسان رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی از ۲۵ مردادماه

به گزارش ایکنا، میکائیل باقری با اشاره به جزئیات برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی، گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی از ۲۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی استان خراسان رضوی با حضور دانش‌آموزان برگزیده استان‌های سراسر کشور در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در مرحله مقدماتی شده‌اند، به این مرحله راه پیدا کرده‌اند، افزود: در مرحله مقدماتی از هر استان در هر رشته شامل رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام یک نفر در پایه‌های تحصیلی مختلف انتخاب شدند و آثار خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این آثار توسط داوران متخصص ملی و بین‌المللی مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفت و به صورت میانگین در هر رشته و پایه تحصیلی بین ۱۲ تا ۱۳ نفر از دانش‌آموزانی که نمره بالاتری را کسب کرده بودند به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: آیین افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات در بخش پسران ۲۵ تا ۲۷ مردادماه برگزار خواهد شد. همچنین رقابت بخش دانش‌آموزان دختر از ۲۹ تا ۳۱ مردادماه برپا می‌شود. طی این مسابقات از دانش‌آموزان حائز رتبه اول تا پنجم با اهدای لوح و هدیه نقدی، تجلیل می‌شود.

باقری اضافه کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات حدود ۴۰ نفر از داوران و در مرحله نهایی نیز ۴۰ نفر از داوران برتر، امر قضاوت و ارزیابی آثار و اجراها را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار