رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

وام ازدواج باید 10 روز بعد از کامل‌شدن مدارک پرداخت شود

تهران (پانا) - رئیس بانک مرکزی تاکید کرد وام ازدواج از زمان کامل بودن مدارک حداکثر ۱۰ روز ‌باید به حساب متقاضیان واریز شود ‌در غیر این صورت آن بانک تخلف کرده و باید به هیات مرکزی بانک گزارش داده شود.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وام ازدواج باید 10 روز بعد از کامل‌شدن مدارک پرداخت شود

علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: وام ازدواج از زمان کامل بودن مدارک حداکثر ۱۰ روز ‌باید به حساب متقاضیان واریز شود.

وی ادامه داد: ‌در غیر این صورت آن بانک تخلف کرده و باید به هیات مرکزی بانک گزارش داده شود.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که مردم درصورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه‌های ارتباطی بانک مرکزی اعلام کنند.

صالح آبادی درباره اینکه آیا شورای عالی پول و اعتبار علاوه بر موضوع نرخ سود بین بانکی و کنترل تورم به مکانیزم افزایش سود سپرده هم فکر کرد، گفت: هنوز جمع‌بندی خاصی در شورای پول و اعتبار اتفاق نیفتاده و به محض انجام شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در کشورهای مختلف با وقوع تورم جهانی نرخ سود بانکی را اصلاح کردند و این کار در کنترل تورم جهانی موثر بود؛ حتی روسیه نرخ سود خود را اصلاح کرد و با ایحاد تعادل مجددا نرخ سود کاهش یافت و ما هم باید آن را بررسی کنیم.

رئیس بانک مرکزی درباره مزیت‌های ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها، گفت: این موضوع اواخر سال گذشته یین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد.

وی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، گفت: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم و همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.

صالح آبادی در خصوص لایحه دولت برای منتشر نشدن تسهیلات جاری آن، بیان کرد: آنچه در دولت مطرح شده مطالبات جاری بانک‌ها است. طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ بدهکاران بانکی در طبقه جاری و غیرجاری منتشر می‌شوند و این تلقی ایجاد می‌شد که افرادی که اسامی‌شان منتشر می‌شود در طبقه جاری قرار دارند و به دلیل حل شائبه‌هایی که ایجاد شده بود گفته شده فقط آنهایی که معاملات مشکوک‌الوصول دارند نامشان منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار