بارش باران در اغلب مناطق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار باران و گاهی رعد و برق در اغلب استان‌ها و تشکیل توده گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به نواحی غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در اغلب مناطق کشور

بر این اساس، روز چهارشنبه (۱۹ مردادماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، فارس، مرکزی، شرق همدان ،غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، غرب هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز پنجشنبه (۲۰ مردادماه) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی انتظار می‌رود. روزهای جمعه تا یکشنبه (۲۱ تا ۲۳ مردادماه) در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز و روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۰ تا ۲۲ مردادماه) در بخش‌هایی از جنوب کشور وزش باد شدید و در نواحی مستعد به‌ویژه منطقه زابل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به نواحی غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (۲۰ مردادماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۱ مردادماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۱۹ و ۲۰ مردادماه) اهواز با دمای ۵۰ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۲ و۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار