وزیر اقتصاد: روند اقتصادی رو به بهبود است

مسیرهای بلند مدت اقتصاد نحت کنترل است

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد در ایام سالگرد شروع به کار دولت از همه کارشناسان و منتقدان و افراد صاحب‌نظر دعوت کرد که با اعداد مستند نظرات خود را در حوزه‌ اقتصادی اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد: روند اقتصادی رو به بهبود است

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام سالگرد شروع به کار دولت هستیم، این فرصت را برای کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و دعوت می‌کنیم که افراد صاحب‌نظر با اعداد مستند نظرات خود را اعلام کنند.

وی افزود: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم. اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیرهای بلند مدت اقتصاد نحت کنترل است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ما ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم. همه اینها مجموعه مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی در بنادر صورت می‌گرفته این جمله قابل توجه است که تلاش جدی صورت گرفت تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد. یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در نشستی که با رئیس کل گمرگ و رئیس قوه قضاییه داشتیم، بعد از بازدید ایشان از بندر بوشهر، در همان جا تاکید شد که در همان بندر بوشهر، ماهانه سه هزار و پنجاه کانتینر ترخیصی داشته باشیم اما ۳۰ کانتیتر مورد بازدید رئیس قوه قضاییه از مواردی بود که اساساً به گمرک اظهار نشده بود و تازه شناسایی شده بود و در محوطه بندری باقی مانده بود. این رویه که موجب شده این مسیر کوچک که ۳۰ کانتینر از ۳ هزار کانتیتر اعلام نشود هم داریم حل و فصل می‌کنیم که همین مساله را هم دیگر شاهد نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار