از سوی قرارگاه تربیت فناورانه؛

‌دوره‌های هوش مصنوعی برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه در راستای توانمندسازی معلمان دوره‌های هوش مصنوعی را برگزار می کند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
‌دوره‌های هوش مصنوعی برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود

کوروش حمیدزاده، دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارتقای سطح علمی و فناورانه ایران اسلامی در حوزه هوش مصنوعی، در سال جاری، اولین دوره تربیت مدرس معلمان دوره اول متوسطه، شامل ۲۲۴ نفر در مجموع و از هر استان ۷ نماینده، از ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود. همچنین توانمندسازی ۵۷۶ نفر دانش آموز منتخب مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی(عضو شبکه یادگیری) از ۲۵ شهریور ماه برگزار و زمینه ساز آموزش جامع و دسترسی عادلانه برای همه دانش آموزان و معلمان عزیز به منابع آموزشی با کیفیت در زمینه برنامه نویسی و مهارت های مرتبط با آن خواهد بود.

وی ادامه داد: اولین بخش این آموزش‌ها، دوره توانمندسازی ۶۰ ساعته پروژه‌محور تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه نویسی است که با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از سوی دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش و همکاری خانه ریاضیات اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه گفت: امیدواریم با ممارست و برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم، شرایطی را برای همه دانش‌آموزان و معلمان فراهم کنیم تا بتوانند پروژه‌های نرم‌افزاری ملی و بین‌المللی را با کیفیت مطلوب تولید کرده و علاوه بر صرفه اقتصادی، از مواهب آن در زمینه خودشکوفایی و توسعه توانایی حل مسئله، خلاقیت و مدیریت زندگی فردی بهرمند شوند.

حمیدزاده در پایان گفت: این دوره به صورت ترکیبی از موک، کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های حضوری و با محوریت دانش و مهارت‌های پایه ورود به بازار برنامه‌نویسی برگزار می‌شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار