‌در گفت‌وگو با پانا:

رضا نوروزی: نداشتن مهاجم گلزن برای پرسپولیس مشکل‌ساز می‌شود

تهران (پانا) - آقای گل سابق لیگ برتر فوتبال معتقد است نداشتن مهاجم گلزن برای پرسپولیس مشکل‌ساز می‌شود و باشگاه برای این ضعف باید فکر اساسی بکند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رضا نوروزی: نداشتن مهاجم گلزن برای پرسپولیس مشکل‌ساز می‌شود

رضا نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت پرسپولیس با شروع بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: «پرسپولیس در همه پست‌ها بازیکنان خیلی خوبی جذب کرده است. این یارگیری خوب اما با نداشتن مهاجم شش‌دانگ و گل زن کامل نیست. شک نکنید در رقابت‌های لیگ برتر که طولانی هم است، تیم با این وضعیت به مشکل می‌خورد. وقتی تیمی در هرپستی خوب باشد اما کسی نباشد که زحمات تیم را به ثمر بنشاند و توپ‌ها و موقعیت‌ها را گل بزند، فایده‌ای ندارد و زحمت تیم هدر می‌رود. بدون شک همه باشگاه و کادر فنی هم این مسئله را می‌دانند. اما من نمی‌دانم باشگاه چه قصد و برنامه‌ای دارد تا این نقیصه برطرف شود.»

وی افزود: «این‌که پرسپولیس توانسته بازیکنان خیلی خوبی جذب کند، بدون شک انتظارات را بالابرده است. اما اینکه بگوییم تیم کهکشانی و پرستاره است ممکن است تیم را تحت‌فشار بگذارد. البته که همه می‌دانیم شرایط و یارگیری خوب پیش رفته و انتظار هم همین است که تیم نتیجه بگیرد. مربیان هم به این موضوع واقف‌اند و باید جواب این انتظارات را بدهند. اما این وضعیت و نداشتن مهاجم کار را دچار مشکل می‌کند و باشگاه باید فکر اساسی و عاجلی بکند. اینکه بعد از 2 ماه و نیم باشگاه نتوانسته مهاجمی بگیرد، عجیب و واقعاً نمی‌دانم به چه دلیل بوده است. فرصتی هم نیست و بازی‌ها نزدیک است. برای اینکه پرسپولیس با این خریدها بتواند قهرمان شود بدون شک نیاز به بازیکن گل زن و شش‌دانگ دارد.»

گل‌زن سابق پرسپولیس تصریح کرد: «من با توجه به شرایط بدنی که دارم، اگر مشکل زانو نداشتم می‌توانستم الان بازی کنم. اینکه کل فوتبال ما با مشکل مهاجم روبروست، این واقعیت است و باید مدیران فوتبال ما فکری به حال این معضل بکنند. زمان ما هر تیمی 3، 4 مهاجم خیلی خوب داشت و حتی خیلی از خوب‌ها روی نیمکت بودند. این‌قدر مهاجم خوب بود که من وقتی آقای گل لیگ برتر شدم، از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد نداشتم. نمی‌دانم ضعف استعداد داریم و چه مشکلی داریم که این مسئله پیش‌آمده است. باید این مساله بازیکن سازی ریشه‌ای حل شود. تا کی می‌خواهیم دنبال بازیکن خارجی باشیم؟ ما در لیگ هم مهاجم خوب نداریم که در حد تیم ملی باشد. فصل گذشته آقای گل لیگ یک بازیکن خارجی بود که نصف گل‌هایش هم با پنالتی بود. درحالی‌که من آن سالی که با 24 گل آقای گل شدم، حتی یک پنالتی هم نزدم.»

رضا نوروزی گفت: «این واقعاً یک زنگ خطر جدی برای فوتبال ما است. این نسل اگر بازنشسته شود، به مشکل می‌خوریم. باید چندین مهدی طارمی و آزمون در فوتبال داشته باشیم اما نداریم. باید از پایه‌ها شروع کنیم. به آکادمی‌ها و استعداد یاب‌ها بها بدهیم. باشگاه‌ها باید بیشتر در تیم‌های پایه و مدارس فوتبال سرمایه‌گذاری کنند. متأسفانه هیچ‌چیز فوتبال ما درست نیست. وقتی صحبت از پدیده لیگ می‌کنید، باید سن و سالش 17، 18 سال باشد نه اینکه 27، 28 سال. متأسفانه همه دنبال نتیجه هستند و هیچ مربی و باشگاهی دنبال بازیکن سازی و تربیت استعداد نیست. این مسئله باعث می‌شود، فوتبال ما به فقر بازیکن برسد. فقط بحث نداشتن مهاجم نیست و باید فکری به حال برنامه‌ریزی و توسعه فوتبال پایه بشود تا در آینده به مشکل نخوریم.»

وی خاطرنشان کرد: «همه تیم‌های لیگ ما امسال خوب بسته‌شده‌اند. استقلال ترافیک مهاجم دارد. سپاهان بازیکنان و مربی خوب خارجی آورده است. پرسپولیس هم اگر نمی‌خواهد از این تیم‌ها عقب بماند باید یکی دو مهاجم گل زن و خوب جذب کند. سال پیش هم سپاهان خیلی خوب بسته‌شده بود اما نتوانست نتیجه بگیرد و عقب افتاد. باید لیگ شروع شود تا ببینیم عیار تیم‌ها چقدر است.»

رضا نوروزی که بعد از خداحافظی از فوتبال به فیتنس رو آورده و سال گذشته در اولین حضورش توانست نفر دوم مسابقات فیتنس کشور شود، گفت: «من تمرینات مستمر خودم را زیر نظر مربیان انجام می‌دهم و قرار است پنج شنبه 27 مردادماه در مسابقات فیتنس قهرمانی کشور شرکت کنم. امیدوارم در سال دوم حضورم بتوانم بهتر عمل کنم و قهرمان شوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار