رهن کامل نیم‌میلیاردی خانه در کدام مناطق تهران امکان‌پذیر است؟

تهران (پانا) - تا همین یکی دو سال پیش با 500 میلیون تومان می‌شد در یکی از مناطق مرکزی یا جنوبی تهران خانه‌ای با متراژ پایین خرید اما این روزها تنها می‌توان با این مبلغ به رهن کامل اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رهن کامل نیم‌میلیاردی خانه در کدام مناطق تهران امکان‌پذیر است؟

با بالا رفتن قیمت خانه در یک سال گذشته اجاره و رهن خانه هم بالا رفته است. بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با مبلغ 500 میلیون تومان فقط می‌توان در مناطق مرکزی و جنوبی خانه‌ای را رهن کامل کرد و در مناطق شمالی شهر تهران دیگر با این مبلغ نمی‌توان نه خانه خرید و نه رهن کامل کرد.

متراژ خانه‌ها هم به‌طور متوسط 70 متری است و امکانات خانه‌ها در مناطق مختلف متفاوت است. برخی آسانسور و پارکینگ و انباری را دارند و برخی از محله‌ها همه این موارد را کامل ندارد.

سجاد علیپور، یک مشاور املاک در منطقه 10 تهران در گفت‌وگو با پانا می‌گوید که افزایش اجاره‌بها باعث شده خانواده‌هایی که فرزند دارند به دنبال خانه‌هایی با متراژ مجردی‌نشینی و در حد سوئیت باشند. به گفته او تا چند سال گذشته خانه‌های زیر 50 متر «خانه دانشجویی» محسوب می‌شد اما اکنون خانواده‌های 3 یا 4 نفره در این متراژ سکونت پیدا کرده‌اند.

در شرایط کنونی مشتری خانه‌های 70 متری با رهن 500 میلیون تومان خانواده‌هایی از قشر متوسط هستند که تا پیش از این عموماً در مناطق شمالی‌تر در شهر تهران ساکن بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار