یک دانش‌آموز خبرنگار پانا:

یک خبرنگار باید صدای درد مردم باشد

تهران (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار عنوان کرد خبرنگار باید از جنس مردم باشد، چرا که خبرنگار دست، قلم و چشم مردم در جامعه است و وظیفه دارد در مواجهه با مشکلات به‌وسیله قلمش صدای درد مردم باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
یک خبرنگار باید صدای درد مردم باشد

فاطمه آبروش، خبرنگار دانش‌آموز و عکاس خبرگزاری پانا منطقه ۱۴ شهر تهران به‌مناسبت روز خبرنگار در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «حدود ۴ یا ۵ سال است که خبرنگار پانا هستم و در ابتدا کارم را با خبر متنی و به مراتب خبر تصویری ادامه دادم.»

وی ادامه داد: «من اوایل قصد نداشتم خبرنگار شوم، ولی یک اتفاق شیرین باعث شد که به عنوان خبرنگار وارد این حرفه بشوم و الان به شدت راضی و خوشحالم که یک خبرنگار هستم.»

آبروش بیان کرد: «موفقیتم را در حوزه خبرنگاری و عکاسی مدیون اساتید پانا و مسئولان سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ هستم.»

وی خاطرنشان کرد: «خبرنگاری یک عشق است و اگر عاشق خبرنگاری نباشیم نمی‌توانیم در آن موفق باشیم. باید حوصله کافی و علاقه در کار داشته باشید تا بتوانید با عشق، زمان کافی برای تهیه خبر، عکاسی و مصاحبه به بهترین شکل را داشته باشید.»

این دانش‌آموز خبرنگار عنوان کرد: «برای نوجوانانی که اعتماد به نفس بالا، قلم خوب، ارتباط خوب و روابط عمومی و اجتماعی بالایی با مردم دارند، پیشنهاد می‌کنم که حتما وارد حرفه شیرین خبرنگاری شوند و تلاش کنند تا یک خبرنگار و عکاس خوب شوند‌. البته خبرنگاری و عکاسی ۲ حوزه متفاوت است و نمی‌توانیم بگوییم هر کسی که عکاس است، خبرنگار هم است و هر کسی که خبرنگار است، عکاس هم است. می‌بایست در این ۲ حوزه تقویت شد تا بتوانیم خبرنگار و عکاس ماهری شویم.»

وی افزود: «حرفه خبرنگاری کمک زیاد و به‌سزایی در بالا بردن اعتماد به نفس برای خبرنگاران دارد و همچنین باعث می‌شود خبرنگاران در این حرفه دیده شوند و با اخبار خوبی که کار می‌کنند باعث شادی مردم کشور عزیزمان ایران شوند.»

آبروش تاکید کرد: «خبرنگاران می‌توانند در نشان دادن چهره واقعی جامعه نقش مهمی داشته باشند. به شرط آنکه حواشی حذف شود، خبرنگاران قطعا یکی از ارکانی هستند که بیشترین میزان شفافیت را به جامعه نشان خواهند داد. خبرنگاران امین مردم و مسئولان، واسطه همدلی، هم‌فکری و ارتقای کیفیت جامعه هستند.»

وی در پایان گفت: «روز خبرنگار، بهانه‌ای است تا یک بار دیگر، اهمیت کار خطیر خبرنگاری، مورد توجه قرار گیرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: حمیدرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار