عزاداری پرشور تاسوعای حسینی در قائمشهر

قائمشهر(پانا) - امروز نهم محرم مصادف با تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل العباس ، با حضور مسئولین و شهروندان در قائمشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری پرشور تاسوعای حسینی در قائمشهر

عباس ناصری یکی از عزاداران حاضر در مراسم به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابوالفضل العباس بیان کرد: محرم یک دانشگاه جامع انسانی است که تمام صفات و ویژگی‌های برجسته‌ی بشری در آن نمایان است.

وی اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام در ماه محرم است که امام حسین به همراه اصحاب و یاران برای حفظ و تحکیم مبانی اسلام با رشادت در برابر ظلم و زورگویی ایستادگی کردند و باعث ماندگاری این دین مبین شدند.

زهرا رجبی نوجوانی که در این روز《تاسوعا》 مشغول عزاداری بود افزود: تاسوعا بیان‌کننده ایستادن پای عهد و پیمان با امام زمانه است، بی اعتنایی به پیشنهاد لشکریان دشمن و خود را وقف امام حسین (ع) کردن نمونه بارز این مهم است که حضرت ابالفضل العباس(ع) در روز تاسوعا، جوان مردی را در برابر امام خویش نشان داد.

علی معلمی امام جمعه شهرستان در خصوص واقعه کربلا اظهار کرد: با الگو قراردادن تک تک صحنه های کربلا که نماد ایثار، فداکاری و شهادت است بتوانیم از رهروان ائمه اطهار به ویژه قمر بنی‌هاشم حضرت عباس (ع) باشیم.

امروز زن و مرد، پیر و جوان در کنار هم به یاد علمدار کربلا عزاداری کردند و گریستند.

دانش آموز خبرنگار: آیناز آذرگون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار