همزمان با تاسوعای حسینی صورت گرفت

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای «نویس» قم

قم (پانا) - یادواره سرداران و 49 شهید روستای «نویس» شهرستان جعفرآباد قم همزمان با تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه سیدالشهدای روستا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای «نویس» قم

یادواره سرداران و 49 شهید روستای نویس بخش قاهان قم شامگاه شنبه همزمان با شب تاسوعای حسینی(ع) با حضور خانواده های معظم شهدا در حسینیه سیدالشهدای روستا برگزار شد.

در مراسم فوق، محمدرحمان نظام اسلامی جانباز دفاع مقدس و مجری شبکه ملی، قطعاتی ادبی از شور و نوای عاشورایی درباره سیدالشهدا(ع) قرائت کرد و با نام بردن از تک تک شهدای روستای نویس، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

همچنین میرزاحسینی از مسئولان روستا در سخنانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، زنده نگهداشتن یاد شهدا و تکریم خانواده های معظم شهیدان را از اهداف برگزاری یادواره برشمرد.

یادواره شهدای روستای نویس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حسین یزدان پناه از قاریان ممتاز کشوری همراه بود؛ همچنین دانش آموزان مقطع ابتدایی این روستا سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند؛ اجرای آواز و قطعات موسیقاتی با موضوع شهدا توسط یکی از هنرمندان محلی و نیز مرثیه سرایی شب تاسوعای حسینی(ع)، از دیگر بخش های مراسم بود.

در این مراسم، علاوه بر همرزمان و خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، فرماندار، امام جمعه، مسئولان دستگاه ها و نهادهای شهرستان جعفرآباد و بخش دهاقان و روستای نویس نیز حضور داشتند.

بهمن آزاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان جعفرآباد به همراه احمد لطیف مدیر سازمان دانش آموزی این شهرستان و جمعی از معلمان، اولیاء و دانش آموزان از دیگر مسئولان و مهمانان شرکت کننده در مراسم بودند.

حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و بیان دیدگاه هایی در مورد جریان عاشورا اظهار کرد: وقتی امام حسین(ع) می فرمایند «کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی کند» یعنی ایشان معیاری برای کل تاریخ معرفی و تعیین می کنند که نباید با چنین حاکمی که دارای رذالت و انحطاط است، بیعت کرد و زیر علم او رفت و به او رسمیت داد.

روستای نویس دارای 600 رزمنده از دوران دفاع مقدس است که 300 تن از آنان به درجه جانبازی رسیده و 49 تن نیز به فیض شهادت نائل آمده اند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار