معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

تقویت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان مهاجر افعانستانی در شهرستان‌‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل هویتی و فرهنگی دانش‌آموزان افغانستانی با هدف تقویت همدلی و همراهی با این دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت همدلی و همراهی با دانش‌آموزان مهاجر افعانستانی در شهرستان‌‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سعید دهنوئی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اعلام این خبر افزود: حمایت و پشتیبانی از تحصیل و حضور دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی در مدارس ایران و ارتقاء و بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی آنان، همواره از دغدغه‌های آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: معرفی اشتراکات فرهنگی و مذهبی و تسهیل شرایط رشد و تحصیل این دانش‌آموزان و تقویت هویت آنها می‌تواند به رفع مسائل مربوط به این دانش‌آموزان کمک نماید تا آسیب‌های اجتماعی مربوط به این زمینه کاسته شود.

دهنوئی ضمن اظهار امیدواری به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: در سایه تمدن نوین اسلامی مبتنی بر عدالت و ترسیم نقشه راه متناسب، شاهد شکوفا شدن استعدادهای دانش‌آموزان باشیم.

همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران و معاونین پرورشی واحدهای آموزشی مناطق پیشوا، جواد آباد و کهریزک، زنجانی سرپرست اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، رحیمی کارشناس امور اتباع خارجی، فعالان مباحث فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستانی، روسا و کارشناس مسئولان حوزه معاونت پرورشی، به واکاوی مسائل مربوط به تحصیل و تربیت این دانش‌آموزان، بررسی راهکارها در خصوص رفع تبعیض‌های احتمالی، زمینه‌سازی آرامش و فراهم ساختن شرایط مخصوص تعلیم و تربیت برای این دانش‌آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار