حضور دانش‌آموزان اردبیلی درهیئت‌های عزاداری در ایام محرم

اردبیل (پانا) - با برپایی هیئت‌های عزاداری در ایام عزای حسینی، دانش‌آموزان اردبیلی در کنار دیگر سوگواران، مشق عشق و ایثار و گذشت در محرم تمرین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان اردبیلی درهیئت‌های عزاداری در ایام محرم

ترکیب کاروان تاریخ‌ساز کربلا طفل شش ماهه، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال را به همراه داشت و امروز نیز در کلاس مکتب ایثار و شهادت امام حسین (ع) افراد با شرایط سنی و حتی مذاهب مختلف حضور دارند.

مردم در بیشتر هیئت‌های مختلف برای سید و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند، اما هیئت عزاداری تشکلهای دانش آموزی شکوه خاص دیگری دارد چرا که نوجوانان با اندیشه‌های معصومانه خود با حضور در کلاس درس محرم خالصانه به دنبال هویت بخشی شخصیت و حسینی شدن و خودسازی در این دوران مهم و حساس و یافتن پاسخ‌های شایسته به سوالات دینی خود هستند.

دانش آموزان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از نوجوان قیام کربلا با چشم بستن بر تمام لذت‌ها، کلاس درس را از مدرسه به جبهه‌های حق علیه باطل انتقال دادند و آنچه را که از مکتب امام حسین (ع) در هیئت‌ها در دفاع از امام و ارزش‌ها آموخته بودند در میدان نبرد به نمایش گذاشتند و هزاران نفر از این دانش آموزان همچون نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم، شهادت را برای خود چون عسل، گوارا و شیرین کردند.

امروز نسل دیگری از دانش آموزان کشور در ادامه مسیر دانش آموزان شهید با تشکیل هیئت‌های عزاداری حضور با شور و شعوری در کلاس درس شهادت امام حسین (ع) دارند تا در موقع نیاز همچون حسین فهمیده‌ها آنچه در زنگ ایثار و شهادت آموخته اند در میدان دفاع از دین و حریم ولایت به نمایش بگذارند.

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جریان برپایی هیئت های عزاداری تشکل‌های دانش آموزی در گفت وگو با پانا، با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش تمام ساحتی تربیتی بخصوص ساحت عبادی و اعتقادی مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: به طور مشخص، شش ساحت تربیتی در آموزش و پرورش مشخص شده که «ساحت عبادی و اعتقادی» دانش آموزان یکی از مباحث مهم مورد توجه است.

وی گفت: باید از ظرفیت‌های دینی و ارزشی جامعه حداکثر استفاده را داشته باشیم و یکی از داشته‌های مهم فرهنگ و تمدن اسلامی موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) است و اگر بتوانیم این واقعه عظیم را به خوبی توصیف و تبیین کنیم این مهم در ذهن دانش آموزان ثبت و ضبط شده و ماندگار می‌شود و در نتیجه آثار تحول آفرین و مثبتی در جامعه برجای خواهد گذاشت.

رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: در هیئت‌های عزاداری دانش آموزی، نوجوانان خود را در جایگاه‌ها شخصیت‌های شهدای کربلا بخصوص حضرت قاسم و حضرت علی اکبر قرار می‌دهند و این تصویر و شبیه سازی می‌تواند مسیر و آینده آنان را دچار تحول مثبت کند، بنابراین راه اندازی و گسترش هیئت‌های عزاداری دانش آموزی مورد استقبال و حمایت ما قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار