افتتاح طرح «آفتاب امید» با هدف ارائه خدمات پزشکی به دانش‌آموزان و اولیا در مناطق حاشیه مشهد

تهران (پانا) -آیین افتتاح طرح «آفتاب امید»، با هدف ارائه خدمات پزشکی و سلامت به دانش آموزان و اولیا در مناطق حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح «آفتاب امید» با هدف ارائه خدمات پزشکی به دانش‌آموزان و اولیا در مناطق حاشیه مشهد

طرح «امید آفتاب» که با مشارکت و همکاری «موسسه زندگی خوب» و فرهنگیان آغازشده است، یک اتفاق ویژه و سرآغازی ارزنده در مسیر توسعه سلامت در مناطق حاشیه شهر مشهد محسوب می‌شود.

همچنین مقام معظم رهبری در خصوص مناطق حاشیه شهر مشهد دغدغه‌هایی دارند و نیت خیرخواهانه پزشکان متخصص و عشق معلمانه همکاران مجری این طرح از عوامل اصلی شروع این طرح است.

در این طرح، بیش از ۲ هزار و پانصد نفر از دانش آموزان و خانواده‌های ساکن در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر مشهد از خدمات این طرح به‌صورت رایگان بهره خواهند برد.

مجریان این طرح در مدارس حضرت معصومه سلام‌الله (مصلی نژاد) و دبیرستان شهرآرا مستقر هستند و به‌صورت رایگان به دانش‌آموزان نیازمند منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند. با هماهنگی انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس برخی تجهیزات و لوازم موردنیاز این تیم به‌صورت امانی از این دانشگاه تهیه ‌شده که قابل‌ تقدیر است.

گفتنی است در هفته گذشته نیز تیمی متشکل از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در مدارس امام حسین علیه‌السلام و سلمان در شهرک باهنر به مدت یک هفته به دانش آموزان نیازمند منطقه خدمات پزشکی ارائه دادند.

شایان‌ذکر است، طرح «آفتاب امید» با همکاری موسسه مردم‌نهاد «زندگی خوب» و «آموزش‌وپرورش ناحیه پنج مشهد»، باهدف ارائه خدمات پزشکی و سلامت در حوزه‌ها مختلف ازجمله دندانپزشکی، قلب و عروق، اطفال، خدمات پرستاری، داروخانه، سونوگرافی و...با حضور حدود ۲۰۰ نفر از پزشکان متخصص، فوق تخصص، ارتوپد، جراح و فعالان اجتماعی کشور در مدارس مناطق حاشیه شهر مشهد آغاز و تا نوزدهم مردادماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار