مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت:

درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا است

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا را یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا دانست و تاکید کرد همواره درس‌های عاشورا بحثی زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است.

کد مطلب: ۱۲۹۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا است

رضا‌ داورزنی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با عرض تسلیت سوگواری امام حسین(ع) و عاشورای حسینی در گفت و گو با پانا بیان کرد: «درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا یکی از اساسی ترین ابعاد حادثه عاشورا است. رویداد حادثه عاشورا در مکان و زمان محدودی اتفاق افتاد اما درس های آن ویژه زمان و مکان خاص و مشخصی نیست.»

داورزنی در ادامه اظهار کرد: «همواره درس های عاشورا بحثی زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است. شرکت زنان در جبهه پیکار و همدلی و همراهی با نهضت امام‏‌حسین(ع) و مشارکت در ابعاد مختلف آن از جلوه‏‌های حضور زنان در عرصه نهضت عاشورا و تداوم آن است.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، درباره درس‌های مهم رویداد عاشورا بیان کرد: «از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام، ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر است.»

وی در ادامه افزود: «امام حسین(ع) و یارانش درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم و زیاده‌گویی را برای عالم تبیین کردند. این درس، الگوی واقعی برای برچیدن بساط ظلم و جور در دنیا بود.»

داورزنی در پایان خاطرنشان کرد: «امروزه دانش‌آموزان نیازمند آشنایی بیشتر با حماسه عاشورا هستند. واقعه‌ای که در آن می‌تواند انسان را متحول کند و دانش آموزان را از راه‌های غلط دور کند.»

دانش آموز خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار