نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نمونه‌هایی از حضرت قاسم را در دوران دفاع‌مقدس مشاهده کردیم

زنجان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت حضرت قاسم(ع) تابلوی قشنگی از ایثار و فداکاری نوجوانان را در روز عاشورا ترسیم کرد و نمونه‌هایی از حضرت قاسم(ع) در تاریخ معاصر و در دوران دفاع مقدس مانند شهید حسین فهمیده به عینه مشاهده شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نمونه‌هایی از حضرت قاسم را در دوران دفاع‌مقدس مشاهده کردیم

آیت‌اله علی خاتمی امروز در سوگواری دانش‌آموزی احلی من العسل که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، عنوان کرد: شما نوجوانان و جوانان، گردانندگاه آینده چرخ کشور هستید پس آگر آینده‌ای زیبا و سربلند می‌خواهید از امروز باید برنامه‌ریزی کرده و حساب‌شده وارد میدان بازی زندگی شوید.
وی با بیان اینکه جنگ‌های زیادی در عمر طولانی جهان اتفاق افتاده و میلیون‌ها انسان نیز کشته شده‌اند اما بعد از گذشت چند سال، غبار فراموشی بر دیده‌ها نشسته و فراموش شده‌اند، خاطرنشان کردک حادثه عاشورا در یک طلوع آفتاب تا چند ساعت بعد از نماز ظهر و عصر اتفاق افتاده اما بعد از گذشت بیش از 1380 سال باز هم کهنه نشده و فراموش نشده است.
آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه در یک طرف جنگ کربلا 72 نفر از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 96 ساله و در طرف دیگر حداقل 30 هزار نفر حضور داشتند، افزود: گرچه دشمن 100 درصد خود را پیروز میدان می‌دانست و حتی در ظاهر با کشتار یاران امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت(ع) اینطور هم شد اما این حادثه هیچ گاه به فراموشی سپرده نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آیه‌ای از سوره الرحمن (کلّ من علیها فان.....) گفت: هر ماده‌ای از بین می‌رود و صلاحیت ماندگاری ندارد اما خداوند چون مخلوق نیست ماندگار است و بقا فقط برای خداوند است.
وی اظهار کرد: امام حسین(ع) و یارانش چون برای خدا قیام و جهاد کردند و در راه رضای خدا شهید شدند، صلاحیت ماندگاری را در خودشان ایجاد کردند.
آیت‌اله خاتمی با تاکید بر اینکه امروز با گذشت بیش از 1380 سال راحت می‌توان قضاوت کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) و 72 تَن از یارانش ماندگار شدند و هنوز هم زنده‌اند اما هیچ اثری جز نفرت و ننگ از حداقل 30 هزار لشکر باقی نمانده در حالی که عربده آن‌ها در عاشورا گوش فلک را کَر می‌کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زنده است چون منطق و هدفش زنده است، ابراز کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا به 72 یاری که باقی مانده بودند، فرمود اصحابی وفادارتر از شما نمی‌شناسم و همه شما به جز پسرم زین‌العابدین، فردا (روز عاشورا) به شهادت خواهید رسید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سوال حضرت قاسم(ع) از امام حسین(ع) که پرسید آیا من هم شهید می‌شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با اینکه می‌دانست او هم شهید می‌شود اما از قاسم(ع) پرسید شهادت در نظر تو چگونه است؟ که حضرت قاسم(ع) فرمود احلی من العسل یعنی شیرین‌تر از عسل است.
وی با بیان اینکه نمونه‌هایی از حضرت قاسم(ع) را در تاریخ معاصر و در دوران دفاع مقدس مانند شهید حسین فهمیده را به عینه مشاهده کردیم، گفت: امام خمینی(ره) با آن عظمت فرمود «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‏‎ ‎‏نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.‏»
آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه این تابلوی قشنگ را حضرت قاسم(ع) بیش از 1380 سال قبل ترسیم کرد و نمونه‌هایی از آن را نیز در دفاع مقدس دیدیم، تصریح کرد: امروز در حسینیه اعظم زنجان جمع شده‌ایم تا به حضرت قاسم(ع) بگوییم که هرچند در کربلا نبودیم اما عهد و پیمان می‌بندیم که انقلاب، کشور و رهبرمان هر زمان نیاز داشت، آماده‌ایم تا در برابر دشمنان، ایستادگی کنیم.
وی افزود: نوجوانان زنجانی امروز در حسینیه اعظم زنجان جمع شده‌اند تا بگویند ما سنگرداران امروز و جوانمردان فردا هستیم و سنگر امروز ما درس خواندن است تا با کسب معرفت برای فردای کشورمان آینده‌ساز و تاریخ‌ساز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار