سوگواره احلی من العسل توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

صیادی: عاشورا کلاس درسی برای یاد دادن و یاد گرفتن است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، عاشورا را در همه زمان‌های تاریخ کلاس درسی برای یاد دادن و یاد گرفتن دانست و دانش‌آموزان را به انتخاب راه درست از طریق این آموزه‌ها فرا خواند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صیادی: عاشورا کلاس درسی برای یاد دادن و یاد گرفتن است

علیرضا صیادی در مراسم سوگواره احلی من العسل دانش آموزی با بیان اینکه قیام سید الشهدا منظومه ای از اهداف بلند اسلامی است، گفت: بسیاری از این اهداف در دعای عرفه و در زمان حرکت امام حسین(ع) به طرف کربلا و در صحنه جنگ با کفار بیان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: دقت و مطالعه ما از فلسفه عاشورا و قیام امام مهم است و آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته قیام امام بخاطر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان داشته است قبل از حادثه عاشورا دعوت به حق توسط امام صورت گرفته است، ولی از آنجایی که دیگر معروف ها به منکر تبدیل می شدند و حق ها در لابه لای فتنه ها گم می شدند چاره ای جز قیام در پیش نبوده است.

صیادی تصریح کرد: گویی یکی از وظایف امامت امام حسین(ع) بود که برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر عالمیان و درس به همه جوانان اسلام به تفسیر جهاد در راه دین خدا بپردازد و با سخت ترین شرایط قیام کند و راه ایثار را در پیش گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: ما از قیام عاشورا شجاعت، ایثار، شهادت و شهامت را که خصوصیات یک انسان آزاده است می توانیم بیاموزیم.

صیادی با اشاره به اینکه عاشورا برای درس گرفتن و انتخاب راه درست برای شما دانش آموزان است، افزود: وجود شما در این مراسم و با این لباس کلاس درسی است که یاد بگیرید هرگز در برابر ظلم ساکت نباشید.

وی در ادامه گفت: من خودم، معلمان و دانش آموزان را به مرور به درس های عاشورا دعوت می‌کنم، چرا که شناخت امام حسین(ع) شناخت شهادت، ایثار، قرآن و رسالت پیامبر است.

صیادی تاکید کرد: با شناخت و مطالعه صحیح از قیام عاشورا همیشه عاشورایی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: معلمان باید شناخت صحیح از عاشورا بدهند و شما دانش آموزان لازم است با دقت این درس ها را یاد بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار