تداوم رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تداوم رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات البرز شرقی، مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام استقرار می‌یابد و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال رخداد رگبار پراکنده وجود دارد.

روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، قم، مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب واقع در همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال‌بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، رگبار باران در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه بارش در مناطق یاد شده ادامه خواهد داشت که در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

روز دوشنبه رگبار پراکنده باران در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل شرقی، دریای خزر، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

طی دو روز آینده و روز دوشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل پدیده غالب می‌باشد که در برخی ساعات منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

شرق دریای عمان تا پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و از شنبه تا سه‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۴ مردادماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۵ مردادماه) آسمان کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعداز ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۱۳ و ۱۴ مردادماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار