احتمال سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان از احتمال سیلاب ناگهای و آب‌گرفتگی در ۱۹ استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
احتمال سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در بخش‌هایی از اردبیل، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق و در سایر مناطق کشور نسبتا پایداری پیش‌بینی می‌شود.

فردا شنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

یکشنبه این شرایط در این مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و همچنین برخی مناطق زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست. طی 5 روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق،‌جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید،‌خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب و از بعدازظهر امروز تا دوشنبه در نوار غربی کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطقی دور از انتظار نیست. طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار