سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

حرکت منظم و منسجم سازمان دانش‌آموزی روی ریل هماهنگی

تهران (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، حرکت همه بخش‌ها و اجزای این سازمان را دارای هماهنگی کم‌نظیر و در راستای تحقق اهداف متعالی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حرکت منظم و منسجم سازمان دانش‌آموزی روی ریل هماهنگی

محمود غلامی در حاشیه نشست مدیران سازمان دانش‌آموزی به پانا گفت: فرآیند هماهنگی، فرآیند مداومی است و برای بهره‌وری و کارایی سازمان ضرورت دارد و هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و این مهم اکنون به طور ویژه در سازمان دانش‌آموزی مدنظر است.

وی افزود: همه‌ فعالیت‌های سازمان‌ها، با اینکه به ظاهر مستقل از یکدیگرند اما به هم مرتبط و وابسته هستند، بنابراین ضروری است که در تمام سطوح و در همه بخش‌ها، هماهنگی برقرار باشد. بنابراین ما در سازمان دانش‌آموزی برای ایجاد نهایت هماهنگی بین فعالیت‌های مختلف و اجزای متعدد این سازمان برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری داشته‌ایم.

رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: اصل هماهنگی، کارکرد همه بخش‌ها را با هم ترکیب و حرکت همه فعالیت‌ها را به سمت دستیابی به یک هدف سازمانی تضمین و مسیر مشترکی را برای تمامی تلاش‌ها ترسیم می‌کند‌ تا هر کاری طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی به پیش برود. ما این روزها شاهد تحقق چنین موضوع مهمی در سازمان دانش‌آموزی هستیم.

غلامی گفت: ما با علم به این موضوع که تحقق هماهنگی، فعالیت‌های گروه‌های مختلف انسانی را به هم پیوند می‌دهد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه را به دنبال دارد، در حال تلاش برای ایجاد نهایت هماهنگی بین برنامه‌ها، اقدامات و بخش‌های سازمان هستیم.

وی در ادامه به اهمیت ارزیابی عملکرد در سازمان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که تا زمانی که ارزیابی عملکرد انجام ندهیم، نمی‌دانیم کجای مسیر هستیم و تا رسیدن به هدف، چقدر فاصله داریم. حتی نمی‌دانیم نقاط قوت‌مان چه مواردی هستند و چه مهارت‌هایی نیاز به بهبود دارند. علاوه بر این نیاز به وجود معیارهای کارآمدی برای سنجش عملکرد کارکنان داریم تا تصمیمات مؤثرتری بگیریم. بنابراین سازمان دانش‌آموزی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، توجه جدی به ارزیابی عملکرد دارد.

غلامی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد فرایندی است که میزان عملکرد کارکنان را برای کشف استعدادها و توانایی‌هایشان بررسی می‌کند، اظهار کرد: این فرآیند صرفاً یک ارزیابی بدون خروجی نیست. بلکه کمک می‌کند تا ویژگی و توانایی هر کارمند سنجیده شود و در نهایت برای آموزش یا ارتقای شغلی آن‌ها اقدام شود. در نتیجه می‌تواند حس ارزشمندی کارمند را نسبت به کاری که انجام می‌دهد بالا ببرد و این مهم، جزو اولویت‌های سازمان دانش‌آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار