یک قصه‌گوی رادیویی درگفت‌وگو با پانا:

قصه مانند چراغی است که مسیر روشنی را به کودکان در طی زندگی نشان می‌دهد

کرج (پانا) - یک قصه‌گوی رادیویی که حتی در دوران کرونا هم قصه‌گویی برای کودکان را کنار نگذاشته است و به‌صورت رایگان برای کودکان قصه‌های متنوع را به‌صورت صوتی می‌خواند و به اشتراک می‌گذارد بیان کرد قصه مانند چراغی می‌ماند که یک مسیر روشن را به کودکان در طی زندگی نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
قصه مانند چراغی است که مسیر روشنی را به کودکان در طی زندگی نشان می‌دهد

محمدرضا معظمی گودرزی یکی از قصه‌گوهای رادیویی(پادکست) کودک است که در دوران کرونا به صورت مجازی برای بچه‌ها پادکست می‌فرستاد و قصه‌گویی را کنار نگذاشت در گفت‌وگو با پانا گفت: «من ابتدا با دکلمه‌خوانی و شعرخوانی شروع کردم و هم اکنون در زمینه قصه‌گویی و حکایت‌خوانی بیشتر فعالیت دارم. به داستان‌های کهن مانند کلیله و دمنه و داستان‌های ژول ورن علاقه زیادی دارم و حدود ۳ سال است که به‌طور جدی در زمینه قصه‌گویی فعالیت می‌کنم. »

وی بیان کرد: «درقصه رادیویی و پادکستی فعالیت دارم و تا به الان نمایشی کار نکرده‌ام. قصه رادیویی و قصه نمایشی هر کدام به هر حال قوانین خود را دارند. به طور مثال قصه رادیویی مجازی و به صورت صوت است و روی لحن و صدا باید کار شود، اما قصه نمایشی باید حضوری با اجرا و نمایش برگزار شود و قصه‌گو باید لباس محلی و مخصوص نمایش را داشته باشد.»

گودرزی افزود: «به اعتقاد بنده قصه مانند فانوس و چراغی می ماند که یک مسیر روشنی را به کودکان در طی زندگی نشان می‌دهد و کودکان می توانند از آن مسیر استفاده کنند. قصه همچنین برای بزرگسالان هم مفید است و همانند کلیدی برای بزرگترها است که می‌تواند درهای پیش روی آنها را به سویشان باز کند و بر تجربیات و دانسته‌های آنها نیز افزوده شود حتی می‌توانند والدین قصه ها را برای کودکان بخوانند و از فایده دوجانبه بهره مند شوند. خوشبختانه الان فضا طوری شده است که کودکان به راحتی می توانند به قصه ها دسترسی داشته باشند چه در فضای مجازی و چه در فروشگاه ها یا کتابخانه ها اما در زمان قدیم قصه ها سینه به سینه بوده است یعنی قصه ها را کودکان از بزرگترها مانند مادر، پدر، پدربزرگ و یا مادربزرگ می شنیدند و دسترسی راحتی به قصه نداشتند.»

وی در پایان یادآوری کرد: «امیدوارم که خانواده‌ها هم بتوانند به کودکان کمک کنند تا بتوانند قصه مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنند، بخوانند استفاده کنند و لذت ببرند.»

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار