وزیر آموزش و پرورش:

عادل آذر شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش که به‌عنوان نماینده‌ ویژه رئیس‌جمهوری برای شرکت در مراسم تشییع و خاک‌سپاری مرحوم دکتر عادل آذر به استان ایلام سفرکرده است، آن مرحوم را شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
عادل آذر شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم بود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در نشست شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان ایلام، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شهادت امام حسین را ذبح عظیم الهی عنوان کرد و ادامه داد: استان ایلام به‌عنوان دروازه عتبات عالیات امتیاز بزرگ امکان خدمت به زوار امام حسین (ع) را دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به هفته گرامیداشت امربه‌معروف و نهی از منکر، هدف امام حسین(ع) را امربه‌معروف و نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام بعد از تشکیل حکومت حفظ آن است که به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است. برای حفظ حکومت اسلامی باید تلاش شود، لذا با حکمرانی شایسته اسلامی و گسترش عدالت می‌توان حکومت اسلامی را مستحکم کرد.

وی از مصادیق ترویج عدالت در آموزش‌وپرورش را نصیب برابر آموزشی و توسعه آن دانست و افزود؛ برای توسعه نصیب برابر آموزشی و اجرای طرح‌های آموزشی و پرورشی، داشتن پیوست عدالت ضروری است.

نوری با اشاره به طرح‌های اجراشده در استان ایلام، از مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش استان خواست نسبت به پیگیری و طراحی پروژه‌های عمرانی آموزش‌وپرورش اهتمام لازم را داشته باشند و برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت با تمام دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشند و از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و تقویت زمینه حضور آنان، برای کمک به آموزش‌وپرورش استفاده کنند.

وی گفت: برای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش در قالب سند تحول بنیادین باید به سمت مردمی سازی آموزش وپرورش حرکت کنیم و زمینه حضور مردم و مشارکت آنان را فراهم نماییم.

عضو کابینه دولت سیزدهم رفع کمبودهای آموزش‌وپرورش را مستلزم وجود مدیریت هیاتی و میدانی دانست و گفت: با حضور مستمر در جامعه‌، مشکلات احصا و تصمیم‌گیری لازم و مقتضی در محل انجام گیرد.

نوری استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ برای کمک به آموزش‌وپرورش را خواستار شد و از مدیرکل استان خواست نسبت به جذب و حمایت شرکت‌های بزرگ صنعتی استان در آموزش‌وپرورش اقدام لازم را داشته باشد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به استان ایلام با اشاره به ویژگی‌های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم دکتر عادل آذر، آن مرحوم را یکی از دانشمندان موفق جهان اسلام برشمرد که مقالات و پژوهش‌های منتشرشده وی، از پر استنادترین مقاله‌های علمی در کشور و حتی جهان اسلام بوده است.

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه دکتر آذر زندگی‌اش را وقف کارهای علمی و پژوهشی کرده بود، اظهار کرد: عادل آذر شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم بود و ازجمله کارهای ماندگار وی ویرایش نهایی سند تحول دولت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار