معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

باید سفره تلاوت قرآن را گسترش و توسعه دهیم

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است باید مسابقات قرآن برای سال‌های آینده، برای اولیا و فرهنگیان نیز برگزار شود و سفره تلاوت قرآن توسعه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
باید سفره تلاوت قرآن را گسترش و توسعه دهیم

اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور در بخش آوایی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «اهل القرآن هم اهل الله و خاصة: اهل قرآن، اهل خاص خدا هستند به ویژه اگر آنان نوجوان، جوان و اهل ایمان، عفت و پاکی باشند.»

وی افزود: بچه‌هایی که در مسابقات قرآن، سر سفره قرآن نشستند این بشارت بر آنان باد که در بهشت پیشتاز هستند همان طور که در دنیا پیشتاز هستند.

باقرزاده ادامه داد: خداوند در آیه 17 سوره حجرات فرموده است: « يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا ۖ قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُمْ ۖ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِیمَانِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِینَ: آن‌ها بر تو به مسلمان شدن منّت می‌گذارند، بگو: شما به اسلام خود بر من منّت منهید بلکه اگر راست می‌گویید (و ایمان حقیقی دارید) خدا بر شما منّت دارد که شما را به سوی ایمان هدایت فرموده است.» این آیه بدین معناست که اگر سر سفره قرآن نشستیم باید شاکر باشیم که این توفیق نصیبمان شده است، اینطور نباشد که منتی بگذاریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهر تبریز شهر بزرگان است دختران شرکت کننده در مسابقات قرآن که به میزبانی این شهر برگزار شده است، باید درباره بزرگان شهر تبریز مطالعه داشته باشند. این شهر بزرگان زیادی مانند سیدعلی قاضی و علامه طباطبایی دارد.

وی اضافه کرد: درباره سیدعلی قاضی در کتابی خواندم دو جا خدا عنایت ویژه به انسان می‌کند؛ عنایت عامه که رحمانیت و برای همه است و به همه می‌رسد و دیگری رحمت خاصه است؛ قاضی می‌فرماید دو جا منتظر رحمت خاص خدا باشید؛ یکی در هنگام تلاوت قرآن و دیگری در زمان توسل به سیدالشهدا. ایشان معتقد بود رحمت خدا در توسل به سیدالشهداست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما دوست داریم الگو باشیم و دیگران را به خواندن قرآن دعوت کنیم. این نگاه بسیار خوب است لذا در اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم سفره قرآن را گسترده تر کنیم.

باقرزاده خطاب به دختران شرکت کننده در مسابقات قرآن گفت: سال بعد از شما می‌خواهیم گروهی در مسابقات قرآن شرکت کنید تا امتیاز بیشتری بگیرید باید سال‌های آینده اولیا را درگیر مسابقات قرآنی کنیم فرهنگیان هم در مسابقات شرکت کنند تا سفره قرآن توسعه پیدا کند.

وی در پایان از حاضرین و شرکت کنندگان در این مسابقات خواست تا در کانال مسابقات نظرات خود را برای برگزاری هرچه با کیفیت تر مسابقات ارائه کنند تا برنامه ریزی منسجمی برای سال آینده صورت گیرد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار