برگزاری نشست مشترک معاون تربیت‌بدنی و سلامت با معاون اول جمهوری ساخا از کشور روسیه

تهران (پانا) - نشست مشترک معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با معاون اول جمهوری ساخا از کشور روسیه در راستای توسعه همکاری‌های ورزش دانش‌آموزی دو کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک معاون تربیت‌بدنی و سلامت با معاون اول جمهوری ساخا از کشور روسیه

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، صادق ستاری‌فرد در راستای توسعه همکاری‌های ورزش دانش‌آموزی دو کشور با کریل بیچکوف معاون اول دولت ساخا از جمهوری‌های کشور روسیه و هیئت ورزشی همراه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت در این دیدار با تأکید بر توسعه و تقویت ارتباطات با کشور روسیه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه ورزش تصریح کرد: برای شرکت در مسابقات ۲۰۲۴ مسابقات ورزشی ویژه کودکان یا دانش آموزان به میزبانی روسیه اعلام آمادگی می‌کنیم. همچنین برای تبادل رشته‌های ورزشی ازجمله رشته‌هایی مانند ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که قدمت بیش از ۲ هزارساله دارند، آمادگی داریم.

ستاری‌فرد با تشریح وضعیت مطلوب رشته‌های مختلف ورزش دانش‌آموزی در جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در ایران و سایر کشورها، برگزاری مسابقات ورزشی در سه سال اخیر تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت، اما در کشور ما با مدیریت خوبی که اتفاق افتاد، رشته‌های مختلف ورزشی را راه‌اندازی کردیم و در همه جای کشور مسابقات را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در مدارس تلاش می‌کنیم تا پشتوانه ورزش قهرمانی کشور باشیم، لذا استعدادیابی و راه‌اندازی کانون‌های ورزشی، برگزاری المپیادهای ورزشی و... در سطح مدارس را در دستور کارداریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت بابیان این‌که هفته گذشته دانش آموزان ما در رشته کشتی قهرمان جهان شدند، اظهار کرد: امیدوارم در راستای توسعه همکاری‌های ورزشی، برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای توسعه ورزش کشتی در رده سنی نوجوانان در کشور روسیه داشته باشیم.

وی بابیان اینکه برای همه ۱۶ میلیون دانش‌آموز ایرانی برنامه داریم و برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: باهدف تقویت سلامت دانش آموزان و استفاده بهینه از فضاهای ورزشی، مجموعه‌های ورزشی را برای استفاده دانش آموزان و والدینشان رایگان اعلام کردیم.

معاون اول جمهوری ساخا از کشور روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، اظهار کرد: خوشحالم که در مورد سیستم‌های آموزشی دو کشور می‌توانیم باهم تبادل‌نظر کنیم. روش‌های بسیار برای توجه به تعلیم و تربیت وجود دارد و ما می‌توانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

کریل بیچکوف با تشریح شرایط جغرافیایی جمهوری خودمختار ساخا، تصریح کرد: در شرایط اقلیمی آموزش نقش بسیار مهم دارد لذا ما در جمهوری ساخا، بالغ‌بر ۱۰۲ رشته ورزشی داریم.

وی افزود: این آمادگی را داریم تا تفاهم‌نامه‌ای در جهت توسعه همکاری‌های ورزشی با جمهوری اسلامی ایران منعقد کنیم.

معاون اول دولت ساخا بر اهمیت ورزش کودکان تأکید کرد و افزود: از شما دعوت می‌کنیم دربازی‌های بین‌المللی که در روسیه برگزار می‌شود شرکت کنید و در هرزمانی و در هر سطحی میزبان تیم‌های ورزشی از جمهوری اسلامی هستیم.

در ادامه این نشست؛ طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: در کشور ما توجه خاصی به ورزش‌های پارالمپیک می‌شود، لذا شاهد کسب رتبه برتر در رشته‌های مختلف مسابقات پارالمپیک از سوی دانش آموزان با نیازهای ویژه ایرانی هستیم.

وی توجه ویژه به ورزش در همه رده‌های سنی را ضروری دانست و افزود: در رقابت‌های بین‌المللی، رتبه‌های خوبی را در این حوزه کسب کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار