یک کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با پانا:

ماه محرم فرصتی است برای مادران که عاطفه و محبت به اهل‌بیت را به کودکان خود انتقال دهند

کودکان شور عزاداری، همدردی و عواطف موجود در فضای عزاداری محرم را درک می‌کنند و تردیدی نیست که این امر در رشد معنوی و بصیرتی آن‌ها موثر واقع خواهد شد

امیدیه (پانا) - یک کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی می‌گوید ماه محرم فرصتی است برای مادران که عاطفه و محبت به اهل‌بیت را به کودکان خود انتقال دهند و ایام محرم برای شیعیان به مثابه یک هویت مذهبی است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ماه محرم فرصتی است برای مادران که عاطفه و محبت به اهل‌بیت را به کودکان خود انتقال دهند

حجت الاسلام والمسلمین عنایت‌اله فریور، کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی که چندسالی است در شهرستان امیدیه مشغول فعالیت است و با به‌کارگیری رویکردهای نو در عرصه تبلیغ و تبیین دین توانسته گام‌های موثری در این عرصه بردارد و نوجوانان و جوانان بسیاری را راغب به فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و فرهنگی کند. یکی از رویکردهایی که توانسته بازخوردهای خوبی به بار بیاورد تولید محتوای رسانه‌ای و فرهنگی است که تولیدات وی در فضای مجازی با اقبال خوبی مواجه شده است.

فریور در خصوص اهمیت عزاداری ماه محرم و واقعه عاشورا به پانا گفت: «عزاداری های ماه محرم و صفر باید ترویج دهنده اسلام ناب محمدی و فرهنگ عاشورا باشد. ایام محرم برای شیعیان به مثابه یک هویت مذهبی و در بعضی شرایط هویت ملی ایرانی مبدل شده است.»

این کارشناس مذهبی دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار ضروری دانست و گفت: «شیعه امام حسین (ع) نباید نسبت به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد و همه ما باید سعی کنیم عزاداری‌هایمان از روی اخلاص و فقط به خاطر خدا باشد، چرا که فلسفه وجودی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر در راستای اصلاح امور و جامعه اسلامی بود.»

وی در همین خصوص تصریح کرد: «امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام قیام امام حسین( ع) محسوب می شود و بر اساس اراده ایشان منکر در هم کوبیده شد و معروف جان تازه گرفت.»

وی تاکید کرد: «این مسئله از واجبات دین بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا دشمنان قصد دارند این فریضه الهی را از جامعه حذف کنند.»

کودکان شور عزاداری، همدردی و عواطف موجود در فضای عزاداری محرم را درک می‌کنند و تردیدی نیست که این امر در رشد معنوی و بصیرتی آن‌ها موثر واقع خواهد شد

این روحانی و فعال فرهنگی در خصوص نقش دانش آموزان، کودکان و نوجوانان در ماه محرم گفت: «ماه محرم فرصتی است برای مادران که عاطفه و محبت به اهل‌بیت را به کودکان خود انتقال دهند. کودکان و نوجوانان در این ماه سهم ویژه‌ای دارند و مهمترین شرکت‌کنندگان در عزاداری‌های محرم دانش‌آموزان هستند. کودکان شور عزاداری و همدردی و عواطف موجود در فضای عزاداری را درک می کنند و تردیدی نیست که در رشد معنوی و بصیرتی آنها موثر واقع خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «حادثه عاشورا یک حماسه خانوادگی است ؛خود امام حسین(ع) همراه خانواده به کربلا رفتند. حضور دانش آموزان در این مراسمات باعث می‌شود که آنها حساس شوند و به دنبال این باشند که چرا امام حسین( ع) به همراه اعضای خانواده‌اش در کربلا به جنگ با دشمن رفتند و تبین این موضوع بسیار مهم و ضروری است و یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری ارتباط با امام حسین (ع) و احترام به بزرگان دین است.»

گفت‌وگو: رخسانا شمسی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار