مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

بابصیرت ترین جمله ای که نوجوانان در تاریخ بشریت بیان کردند احلی من العسل است

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد حضرت قاسم (ع) با گفتن این جمله احلی من العسل مسیر تاریخ را عوض می‌کند. در واقع بابصیرت ترین جمله ای که نوجوانان در تاریخ بشریت بیان کردند احلی من العسل است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بابصیرت ترین جمله ای که نوجوانان در تاریخ بشریت بیان کردند احلی من العسل است

حسنعلی عزت خواه در جلسه‌ هم‌اندیشی سوگواره احلی من العسل گفت: وقتی امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا قضایای عاشورا را مطرح می کند یک نوجوان ۱۳ ساله بلند می‌شود و می‌گوید، عموجان آیا شهادت هم نصیب هم می‌شود؟ امام (ع) با آن دوراندیشی که داشت، وقتی به قاسم (ع ) می گوید که عمو جان شما شهادت را چگونه می بینید، حضرت قاسم با گفتن این جمله احلی من العسل مسیر تاریخ را عوض می کند که هیچ کس در تاریخ پیدا نشود بگوید کودک ۱۳ ساله قوه تصمیم گیری برای جنگیدن نداشت و ایشان با زور رفتن جنگ، شهید شدند.

عزت خواه با بیان اینکه بصیرت ترین جمله ای که نوجوانان در تاریخ بشریت بیان کردند «جمله احلی من العسل» است افزود: وقتی قاسم ۱۳ ساله این فریاد احلی من العسل را میزند یعنی اینکه این اتفاق شهادت بر اساس حکمت زمین و زمان و قضا و قدر نبود حتماً آگاهانه صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحمت بالازاده وقتی از آذربایجان بلند می‌شود هویت تاریخی خودش را بلد است می رسد پیش رهبر کبیر انقلاب، وقتی نمی گذارد آنجا برود پیش حضرت آیت الله خامنه ای رییس جمهور وقت می رود و می گوید من از آذربایجان آمدم فقط یک جمله بگویم، به این مداحان بگویید نوحه قاسم نخوانند، وقتی که آقا سوال می کنند که چرا این را می گویید، در پاسخ اینگونه بیان می کند، اگر قاسم اباالحسن می توانست از امام زمان خود دفاع کند چرا من نمی توانم از امام زمان خود دفاع کنم. آقا جمله ای که زیر درخواست وی می نویسد این بود مرهمت بالازاده می تواند در هر کجای کشور با دشمن بجنگد، ایشان می روند و شربت شهادت می نوشند.
عزت خواه افزود: این یعنی جوان ۱۳ ساله آن روز ما خوب قاسم ابالحسن را می شناسد و از آن الگو برداری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار